از فردا جو استان مرکزی در ساعات بعدازظهر ناپایدار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،حمیدرضا قاسمی کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: با افزایش ناپایداری‌ها از فردا تا پایان هفته در ساعات بعدازظهر، در برخی از نقاط استان رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

قاسمی افزود: بر اساس نقشه‌های فعلی خروجی مدل‌ها پیش بینی، شدت و گستردگی این بارش‌ها در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بیشتر خواهد بود.

او اضافه کرد: همچنین بررسی‌ها نشان دهنده پایداری نسبی جو طی امروز در استان می‌است و بر این اساس در اغلب مناطق استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهیم داشت بجز مناطق جنوب استان که در ساعات بعدازظهر رشد ابر در برخی از نقاط پیش بینی می‌شود.

هواشناسی کشوری هم پیش‌بینی رگبار و رعدوبرق و وزش شدید باد در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، ارتفاعات تهران، البرز و سمنان اعلام کرد: در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و اصفهان شاهد رگبار باران و وزش شدید باد خواهیم بود.

بر این اساس در مناطق مستعد بارش تگرگ به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود وفردا بارش‌ها در نوار شمالی، شرق و مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد واز سه‌شنبه تا آخر هفته در نوار شرقی کشور شاهد وزش شدید باد همراه با گرد و خاک خواهیم بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.