رئیس پلیس راهور همدان از آغاز طرح برخورد قانونی با دارندگان موتورسیکلت‌های دارای پلاک مخدوش و ناخوانا در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ فرخ جمالی، رئیس پلیس راهنمایی  و رانندگی شهرستان همدان گفت: با توجه به گرم شدن هوا استفاده از موتورسیکلت برای انجام امورات روزمره افزایش یافته است و در این بین افراد متخلف برای فرار از چنگال قانون اقدام به مخدوش کردن پلاک می‌کنند.

او افزود: شایع‌ترین تخلف‌ها برای پنهان نگاه داشتن پلاک موتورسیکلت از دید ماموران پلیس راهور، بستن زنجیر به ترک عقب و قرار دادن بخشی از آن بر روی پلاک موتورسیکلت، استفاده از تلق‌های تیره، ماسک زدن بر روی پلاک و دستکاری شماره خودرو است. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: پلیس درباره تخلف مخدوش کردن پلاک اطلاع رسانی کافی را کرده است؛ بنابراین در صورت مشاهده اقدام به اعمال قانون و جریمه ۶۰ هزار تومانی متخلفان میکند و در صورت تکرار تخلف وسیله نقلیه توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک جرم است و مجازات حبس نیز برای آن در نظر گرفته شده است، افزود: طرح برخورد با موتورسیکلت‌های مخدوش از روز گذشته آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و در روز نخست اجرای این طرح ۱۷۰ دستگاه موتورسیکلت اعمال قانون شدند.

او تاکید کرد: طبق قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شماره پلاک وسیله نقلیه باید از فاصله ۳۵ متری برای مامور قابل شناسایی و خواندن باشد در غیراینصورت موتورسیکلت از سوی پلیس اعمال قانون می‌شود.

حدود ۹۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در شهرستان همدان تردد دارد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار