مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم تا پایان امسال ۵۰ مگاوات نیروگاه برق در منطقه میل نادر اجرا و حدود ۱۵۰ مگاوات هم قرارداد نصب منعقد تا بزرگترین مزرعه بادی کشور را در این منطقه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،علیرضا پرنده‌مطلق مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در دولت دوم ریاست جمهوری روحانی به عبارتی ۶ ماه پایانی پروژه‌هایی تعریف کردیم که در سیستان و بلوچستان بی‌نظیر بود به طور مثال انتهای پارسال۲ پست دائم همزمان (پارود و سردرگان) در استان با هزینه‌ای بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز و تعریف شد.

او با بیان اینکه این ۲ ایستگاه (پارود و سردرگان) ایستگاه‌های بسیار مهمی هستند که امیدواریم بتوانیم طی یک اتفاق نادر حتی در صنعت برق کشور در کمترین زمان ممکن در مدار قرار دهیم افزود: این ۲ پست پیشرفت خوبی داشته و در حال خرید تجهیزات هستند و می‌توانیم امیدوار باشیم که سال بعد همین زمان‌ها در مدار قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خط ۲۳۰ کیلو ولت ۲ مداره دکلی از زاهدان تا میرجاوه در حال انجام بوده که تا دی ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود خاطرنشان کرد: در واقع بیش از ۸۰ کیلومتر خط در کمترین زمان ساخته خواهد شد.

او با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ پست موقت بخش کتیج شهرستان فنوج و خط این بخش در مدار قرار خواهد گرفت تصریح کرد: این خط فوق توزیع برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان در بالاترین سطح فوق توزیع ۱۳۲ کیلوولت اجرا می‌شود که این مهم یک تحول در استان است.

پرنده مطلق با اشاره به اینکه امیدواریم پایان اردیبهشت خط نیکشهر به سمت فنوج و از آن طرف پست فنوج نیز برقدار شود و مشکلات این شهرستان را در پیک بار ۱۴۰۰ نداشته باشیم تصریح کرد: پارسال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در سیستان و بلوچستان تعریف شد.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ خط ۴۰۰ کیلوولت میل نادر برای نخستین بار در کشور به صورت EPC اجرا شد اظهارداشت: در موضوع میل نادر سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده و مپنا ۵۰ مگاوات را تا پایان سال در این منطقه اجرا خواهد کرد همچنین قبل از شروع باد‌های ۱۲۰ روزه ۱۰ توربین با ۲۵ مگاوات در مدار قرار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اقدامات در میل نادر شروع کار است، زیرا سرمایه‌گذار‌های متعددی با آماده شدن بستر و زیرساخت آماده سرمایه‌گذاری در این منطقه هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار