استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ممنوعیت سفر در کلیه مسیر‌های کشور، مبادی ورودی و خروجی استان مسدود می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت، مسافرت در کلیه مسیر‌های کشور ممنوع می‌باشد.

او افزود: بر اساس این مصوبه، ورودی و خروجی‌های کلیه شهر‌ها به ویژه مبادی اصلی استان با هر رنگ بندی، مسدود است.

ملانوری اظهار کرد: فرمانداران باید با کمک نیروی انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران، ارتش و همه ظرفیت‌های ممکن، مانع از رفت و آمد شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جریمه‌های تعیین شده برای متخلفان، گفت: بر اساس مصوبات قبلی، متخلفین در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و در شهر‌های قرمز، یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

او تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی کرونا، ورود به شهر‌های زرد هم ۵۰۰ هزار تومان جریمه به همراه دارد.

ملانوری رفع محدودیت فعالیت برای مشاغل گروه ۲ را از دیگر مصوبات امروز ستاد ملی کرونا عنوان کرد و گفت: از امروز و به مدت دو هفته، کلیه مشاغل گروه ۲ نیز مجاز به فعالیت می‌باشند.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی باید بر فعالیت دوباره واحد‌های صنفی نظارت جدی تری داشته باشند تا دوباره گرفتار معضلات  نشویم.

او ادامه داد: تخلفات احتمالی در وهله اول با راهنمایی و ارشاد تذکر داده شود و در صورت تکرار برخورد قاطع صورت گیرد.

ملانوری به درخواست و مطالبه برخی از ورزشکاران برای بازگشایی باشگاه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: بعد از طرح این موضوع در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و اعلام نظرات همه اعضا به این جمع بندی رسیدیم که باشگاه‌های ورزشی، چون در گروه شغلی ۳ قرار دارند، شامل محدودیت‌ها می‌شوند و اجازه فعالیت ندارند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا، اداره کل ورزش و جوانان باید فهرست کلیه ورزشکارانی که برای حضور در مسابقات کشوری، منطقه‌ای و بین المللی نیاز به تمرین دارند را به کمیته امنیتی اعلام کند.

او  ادامه داد: این افراد می‌توانند با رعایت کامل دستورالعمل هایی که دانشگاه علوم پزشکی تعریف می‌کند، در ساعت مشخص و در سالن‌های ورزشی دارای تهویه مناسب و از قبل تعیین شده به تمرین بپردازند.

ملانوری با تأکید بر این که ورود و خروج افراد در مرز‌های استان نیز ممنوع است، اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی و ستاد استانی، به جهت مدیریت شرایط و ممانعت از ورود ویروس هندی از مرز‌های شرقی، تردد در مرز ممنوع می‌باشد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: افرادی که الزام در ورود به کشور دارند، صرفاً از طریق مکاتبه کنسولگری اجازه تردد خواهند داشت.

او گفت: ورود افرادی که کنسولگری اعلام می‌کند، بعد از پایش و بررسی در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، انجام تست کرونا و اعلام از طریق معاونت سیاسی بلامانع است.

ملانوری به مصوبه جلسات قبلی ستاد کرونا اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه ستاد، مسئولیت هرگونه تخطی و تخلف در هر حوزه ای، با دستگاه اجرایی مرتبط می‌باشد.

استاندار ضمن تشکر از همراهی‌های سپاه در طرح شهید سلیمانی، تصریح کرد: با توجه به تأثیر طرح شهید سلیمانی در بیماریابی و قرنطینه، این طرح با قدرت و قوت هر چه تمام‌تر باید ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: کمک‌های مؤمنانه که نتایج خوبی هم به همراه داشت، باید به همین روال دنبال شود تا به آسیب دیدگان از بیماری کرونا، قدری کمک شود.
انتهای پیام / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.