مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: بیشترین موارد وقوع نزاع بین شهروندان و زمان تشکیل و ثبت پرونده آن‌ها مربوط به گرم ترین روز‌های سال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آریا حجازی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: براساس بررسی‌های آماری و مقایسه‌ای که صورت گرفته؛ بیشترین موارد وقوع زد و خورد بین شهروندان در خراسان رضوی مربوط به گرم ترین روز‌های سال و زمان تشکیل و ثبت پرونده آن‌ها در فصل تابستان است.

او در مجموع یک سوم از کل معاینات پزشکی قانونی را در خراسان رضوی مربوط به زد و خورد دانست و افزود: ۵۰ هزار و ۶۸۶ نفر ظرف یک سال گذشته در ارتباط با وقوع نزاع در این استان توسط پزشکی قانونی معاینه شده‌اند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: شمار معاینات پزشکی قانونی مرتبط با زد و خورد میان شهروندان خراسانی ظرف یک سال گذشته نسبت به سال قبل از آن دو هزار نفر بیشتر شده است.

حجازی بیان کرد: همچنین ۱۸ هزار و ۴۶۵ نفر از معاینات پزشکی قانونی خراسان رضوی ظرف یک سال مربوط به نزاع‌هایی است که زنان در آن دخیل بوده‌اند. بر این اساس حدود یک سوم معاینات مرتبط با زد و خورد میان شهروندان در خراسان رضوی بر روی زنان و دو سوم آن بر روی مردان صورت می‌گیرد.

او در ادامه به دیگر عناوین رخداد‌های اجتماعی منجر به معاینه شهروندان در پزشکی قانونی اشاره و تصریح  کرد: این موارد مرتبط با خفه شدن ناشی از گازگرفتگی یا غرق شدن در آب، سوختگی و برق گرفتگی شهروندان در خراسان رضوی است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی تاکید کرد: ۶۹ شهروند خراسانی ظرف یک سال گذشته بخاطر گازگرفتگی با مونواکسیدکربن، توسط اداره کل پزشکی قانونی خراسان رضوی مورد معاینه قرار گرفتند. ۱۸ نفر از شهروندان گاز گرفته در خراسان رضوی جان سالم به در بردند، اما ۵۱ نفر آن‌ها بخاطر گازگرفتگی با مونواکسیدکربن جان باختند.

حجازی اظهار کرد: ۳۶ نفر از جانباختگان گازگرفتگی در خراسان رضوی ظرف آخرین ماه فصل پاییز یعنی آذر و همچنین دی و بهمن زمستان پارسال دچار این حادثه شدند.

او افزود: شهروندان جانباخته ناشی از سوختگی ۱۵۶ نفر و متوفیان برق گرفتگی نیز ۳۶ نفر بودند که پیکر سرد آن‌ها ظرف یک سال گذشته توسط اداره‌کل پزشکی قانونی خراسان رضوی مورد معاینه قرار گرفت.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی ادامه داد: شمار مردان جانباخته ناشی از خفگی در آب، گازگرفتگی با منواکسید کربن، سوختگی و برق گرفتگی در این استان ظرف یک سال اخیر بسیار بیشتر از شمار زنان فوت شده ناشی از همین اتفاقات بوده است.

حجازی بیان کرد: سالانه ۱۵۰ هزار شهروند برای اقدامات قانونی مرتبط با پرونده‌های قضایی، به پزشکی قانونی خراسان رضوی مراجعه می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
آره عجیب هم نیست فکر کنید هوا گرم باشه یکی هم بره رو اعصابتون .ظرفیت آدم پایینه ....خخخخخ....
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۱۲:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
دعوا چیه بابا
Iran (Islamic Republic of)
مژتبا
۱۲:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
هوا گرمه مردم عصبی ان الکی دعوا راه میندازن