موهبتی گفت: بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر با ۵۷ هزار متر زیر بنا بیش‌از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در پایان سال ۱۴۰۱ بخش‌هایی از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه سفر خود به جنوب سیستان و بلوچستان در جریان بازدید از بیمارستان شهرستان ایرانشهر و پایانه جدید مسافربری اظهارداشت: یکی از آرزوهای دیرینه مردم جنوب این استان ایجاد دانشگاه علوم پزشکی بود که محقق شده و در کمتر از ۲ سال از ایجاد این دانشگاه اثراتش کاملاً مشهود بوده و امید داریم که بخش دوم از آرزوهای مردم جنوب منطقه که دانشگاه علوم پزشکی در حوزه چابهار هست نیز به نتیجه برسد.

او  افزود: دانشکده پزشکی در شهر چابهار اول مهر راه‌اندازی می‌شود که قطعا می‌تواند اثرات فراوانی داشته باشد به طور کلی اهمیت دانشگاه علوم پزشکی در تربیت نیروی انسانی، ارتقای امکانات و تجهیزات حوزه سلامت و جذب اساتید و پزشکان در منطقه بسیار مفید خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر که جزو سه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی این استان بوده از پیشرفت خوبی برخوردار است تصریح کرد: در ۲ سال اخیر پنج شهرستان جدید در این استان ایجاد شده که متاسفانه از جهت بیمارستان عقب هستند و امیدواریم در اعتبارات سالجاری برای این موضوع نیز اعتباراتی در نظر گرفته شود.

او  با بیان اینکه وضعیت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر از ۲ بیمارستان دیگر با این شرایط بهتر است چون پیمانکار، بودجه و بستر لازم برای آن فراهم شده است گفت: ردیف اعتباری و بودجه برای هر سه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی ایرانشهر، زاهدان و چابهار امسال فراهم شده است.

موهبتی خاطرنشان کرد: از زحمات کادر درمان و بهداشت که در شرایط سخت کرونایی تلاش کرده و نیز از تمام پزشکان و بیمارستان‌ها و همکاران آن‌ها که پشتیبانی و زحمات زیادی کشیدند تا شرایط سیستان و بلوچستان به نسبت خوب باشد تشکر لازم خواهد شد همچنین از همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی تشکر می‌شود.

او  با بیان اینکه باید در نظر داشت با توجه به شرایط کشور هندوستان نیاز به دقت و همکاری بیشتری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که به دلیل هم مرز بودن کشورمان با پاکستان این ویروس خطرناک آسیب وارد نکند اظهارداشت: پایانه جدید مسافربری در شهرستان ایرانشهر در کمتر از یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.

استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای مردم ایرانشهر راه‌اندازی کارخانه بافت بلوچ بود که خط ریسندگی آن راه افتاده و خط بافندگی نیز تامین اعتبار از سوی دولت شده است گفت: به زودی به یکی از قطب‌های تولید پوشاک در کشور تبدیل خواهیم شد.

او بیان کرد: این اقدامات قطعاً می‌تواند آینده را در حوزه اشتغال و تولید در سیستان و بلوچستان بهبود و همچنین برای کشور عزت‌آفرین باشد اما شرط آن این است که همکاری و همدلی بیش از پیش شود زیرا این مقداری که اکنون وجود دارد کافی نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار