مجمع علمای مسلمان لبنان اعلام کرد با دو رویکرد مقاومت و تسلیم نشدن در برابر شیطان بزرگ به سرکردگی آمریکا با فتنه انگیزی مذهبی و سیاسی مقابله کردیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون یونیوز، مجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس؛ مواضع سیاسی خود را درقبال تحولات منطقه اعلام کرد.

در این بیانیه مواضع مجمع علمای مسلمان در سطح جهانی بدین شرح آمده است:

نخست؛ عرصه وحدت اسلامی: با صراحت تمام و بر اساس تجربه‌ها و آزمون‌های گذشته می‌توان گفت اهداف توطئه فتنه انگیزی مذهبی محقق نشده و این توطئه اگر چه برخی مشکلات را ایجاد کرده است,، اما ما توانسته ایم بر آن پیروز شویم. ما به صورت شفاف اعلام می‌کنیم نزاع امت، مذهبی نیست بلکه نزاعی سیاسی بین دو رویکرد است. رویکرد مقاومت که جمهوری اسلامی ایران آن را هدایت و رهبری می‌کند و رویکرد تسلیم نشدن در مقابل شیطان بزرگ به سرکردگی آمریکا.

دوم؛ عرصه تحولات فلسطین: از همه گروه‌های فلسطینی می‌خواهیم با تشکیل اتاق عملیات واحد و هدایت مبارزه مردمی، متحد شوند تا دشمن صهیونیستی هزینه‌های سنگین اشغالگری در سرزمین ما را احساس کند. ما حمایت از ملت فلسطین در مسیر استقامت در سرزمین خود و بازسازی ویرانگری‌های متجاوزان و حمایت از خانواده شهدا و مجروحان و احداث مدارس و بیمارستان‌ها را خواستاریم. از تشکیلات خودگردان نیز می‌خواهیم همه توافق‌های امنیتی و سیاسی با دشمن صهیونیستی را لغو کند، حتی اگر این اقدام به پایان کار این تشکیلات منتهی شود چرا که هیچ خیر و برکتی در حکومتی که نتواند از ملت خود حمایت کند، نیست.

سوم؛ عرصه تحولات لبنان: بر ضرورت حمایت از مقاومت در جنگ علیه دو دشمن سرسخت این امت یعنی دشمن صهیونیستی و تکفیری تأکید و اعلام می‌کنیم معادله سه گانه ارتش، ملت و مقاومت تنها راهکار حمایت و دفاع از لبنان است. ما تشکیل دولت نجات ملی و تکنو- سیاسی (دولتی که هم کارشناسان و متخصصان در امور اقتصادی را شامل می‌شود و هم افراد سیاسی از گروه‌های مختلف در آن باشند) را خواستار هستیم که شامل همه گروه‌های سیاسی اثرگذار باشد و طرحی نجات بخش را برای خروج از بحران موجود تدوین نماید.

چهارم؛ عرصه جنگ‌های دایر در منطقه: ما معتقدیم جنگ ارتش‌های سوریه و عراق و مقاومت در چارچوب نبرد ما علیه دشمن صهیونیستی قرار دارد و هیچ هدف دیگری ندارد، زیرا در حال حاضر نابودی دشمن تکفیری به مقدمه و ضرورتی برای سرنگونی و زوال رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، زیرا این رژیم از یک سو از دشمن تکفیری به عنوان سپری برای دفاع از خود استفاده می‌کند و از سوی دیگر با آن خط مقاومت را تضعیف می‌کند.

پنجم؛ عرصه تحولات یمن: ظلم و ستم آشکار و فضاحت باری در مقابل دیدگان جهان بر یمن روا داشته می‌شود و سازمان ملل نمی‌تواند قطعنامه ساده‌ای را در محکومیت رژیم متجاوز سعودی صادر کند بلکه در مقابل تهدید سعودی به قطع کمک مالی به این سازمان عقب نشینی کرده است. اما با این وجود، نبرد یمن آخرین دور نبرد‌ها است و پیروزی از آنِ ملت یمن خواهد بود چرا که سعادت و عزت این ملت جز با قطع شدن دست سعودی از امکانات و درآمد‌های آن محقق نخواهد شد.

ششم؛ عرصه تحولات ایران: به نمایندگی از مجمع علمای مسلمان، بالاترین درجات وفاداری را به جمهوری اسلامی ایران، رهبری این کشور که باعث افتخار و عزت مان است امام و مرجع و سرورمان آیت الله العظمی امام خامنه‌ای ابراز و اعلام می‌کنیم در هر شرایطی همراه ایشان هستیم و با کسی که با ایشان در صلح باشد صلح می‌کنیم و با کسی با ایشان در جنگ باشد وارد جنگ می‌شویم، چرا که ایشان نماد اسلام محمدی اصیل است. از جمهوری اسلامی ایران برای همه حمایت‌ها از امت عربی به ویژه حمایت از مقاومت و آرمان فلسطین قدردانی می‌کنیم، هر چند این حمایت‌ها مستلزم فداکاری‌های بسیاری بوده است که ملت قهرمان ایران آن را با تمام محبت و افتخار تحمل کرده است. از ایران تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار