هند بار دیگر با مرگ نزدیک به ۴ هزار نفر و ثبت بیش از ۴۰۰ هزار مبتلا، رکورد سابق خود را شکست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، هند بار دیگر رکورد سابق خود را در زمینه ابتلای روزانه به کرونا شکست؛ به طوری که این کشور از ابتلای بیش از چهارصد هزار نفر و مرگ نزدیک به ۴ هزار نفر ظرف ۲۴ ساعت خبر داد.

هند امروز جمعه گزارش داد موارد ابتلای روزانه در این کشور به ۴۱۴ هزار ۱۸۸ نفر رسیده است؛ همچنانکه مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشور ۳ هزار و ۹۱۵ نفر بوده که با این حساب، شمار قربانیان کرونایی در این کشور به ۲۳۴ هزار و ۸۳ نفر می‌رسد.

طبق گزارش رویترز، کارشناسان می‌گویند آمار واقعی کرونا در هند ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از آماری است که به شکل رسمی اعلام می‌شود.

این در حالی است که نارندرا مودی، نخست وزیر هند به دلیل آنکه به موقع برای مقابله با موج دوم کرونا در این کشور اقدام نکرده، هدف انتقادات گسترده قرار گرفته است. این افزایش گسترده آمار کرونا در هند پس از آن صورت می‌گیرد که جشنواره‌های مذهبی و تجمعات سیاسی ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور را در هفته‌های اخیر در کنار همدیگر جمع کرده بود و سبب شیوع فراوان کرونا در این کشور گردید.

دولت هند همچنین به خاطر وجود تأخیراتی در برنامه واکسیناسیون، هدف حملات مخالفان قرار گرفته است. سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد در هفته گذشته ۴۶ درصد موارد گزارش شده ابتلا به کرونا در جهان و یک چهارم کل مرگ و میر‌ها در هند بوده است.

دومین موج مرگبار کرونا در هند باعث پر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها شده است. هم اکنون بخش بهداشتی هند تحت فشار کم سابقه‌ای قرار گرفته و سردخانه‌ها و مراکز سوزاندن اجساد با کمبود جا مواجه هستند. طبق گزارش‌ها، بیمارانی به دلیل نبود تخت در بیمارستان یا اکسیژن، جان خود را در آمبولانس‌ها و پارکینگ بیمارستان‌ها از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار