همزمان با نزدیک شدن المپیک توکیو، دولت ژاپن حالت اضطراری ناشی از کرونا را تمدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شینهوا، همزمان با نزدیک شدن المپیک توکیو، دولت ژاپن از تمدید اقدامات اضطراری مرتبط با ویروس کرونا خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزیر مسئول دولت ژاپن در زمینه پاسخگویی به مسائل کرونایی امروز، جمعه اعلام کرد ژاپن حالت اضطراری جاری مرتبط با کووید-۱۹ را در توکیو، اوساکا، کیوتو و هیوگو تا پایان ماه جاری میلادی تمدید می‌کند.

«یاسوتوشی نیشیمورا» همچنین اعلام کرد آیچی و فوکوئوکا نیز به چهار استان پیشین که تحت اقدامات اضطراری قرار دارند، از روز چهارشنبه اضافه خواهند شد.

او در نشستی اعلام کرد حالت اضطراری در استان آیچی و فوکوئوکا به فرمانداران مربوطه و مقامات ذی‌ربط اجازه اجرای اقدامات سخت‌تر را به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا خواهد داد.

اظهارات این مقام ژاپنی در خصوص تمدید وضعیت اضطراری و افزایش مناطقی که تحت اقدامات اضطراری ناشی از کرونا قرار دارند، قرار است بعد از ظهر امروز از سوی دولت رسمیت یابد.

مقامات دولتی ژاپن روز گذشته اعلام کرده بودند «یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن حالت فوق العاده را در استان‌های آیچی و فوکوئوکا اعلام خواهد کرد و تمدید حالت اضطراری موجود را روز جمعه تمدید می‌کند.

تمدید این محدودیت‌ها در حالی صورت می‌گیرد که زمان افتتاحیه المپیک توکیو در حال نزدیک شدن است و همین مسأله سبب شده است تا پرسش‌ها در خصوص توانایی دولت ژاپن بر میزبانی این بازی‌ها افزایش یابد.

بر اساس اطلاعات رسمی اعلام شده، ژاپن تا کنون بیش از ۶۱۶ هزار مورد ابتلا به کرونا داشته که از این تعداد، بیش از ۱۰ هزار نفر آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

همچنین تا کنون بیش از ۱۵۶ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از سه میلیون و ۲۹۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار