کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش‌های بهاری هشت شهرستان استان را فرا گرفت که بیشترین آن در درگز با ۱۲ میلیمتر ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا عنایتی کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز گذشته تاکنون در شهرستان‌های درگز، مشهد، قوچان، سبزوار، چناران، نیشابور، بردسکن و کلات باران باریده است.

او افزود: بعد از درگز بیشترین بارندگی در شهرستان‌های قوچان و سبزوار به ترتیب به میزان ۹ و پنج میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی جدید از عصر امروز در این استان آغاز می‌شود و فعالیت آن تا سه‌شنبه هفته آینده ادامه دارد.

عنایتی بیان کرد: با فعالیت این سامانه بارش زا وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ، آبگرفتگی و احتمال سیلاب، افزایش شدت وزش باد و احتمال بروز خسارت در بیشتر نقاط استان بویژه نیمه غربی و شمالی آن پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: وزش باد شدید شب گذشته مناطق مختلف خراسان رضوی را فرا گرفت و در روز‌های آینده نیز همچنان ادامه داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: میانگین دمای هوا در خراسان رضوی از فردا تا روز‌های ابتدایی هفته آینده روند کاهشی دارد و از ۲۷ درجه به ۲۴ درجه می‌رسد.

فریمان با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۱۱۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.