مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف اموال مسروقه از یک ضایعات فروشی در زاهدان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زاهدان بالغ بر یک میلیارد ریال اموال مسروقه از یک ضایعات فروشی کشف و مالخر آن نیز دستگیر شد.

 سرهنگ "محمود سعادتی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان زاهدان با رصد و پایش اطلاعاتی متوجه فعالیت یک ضایعات فروشی درخصوص خرید و فروش انواع لوازم سرقتی شدند.

او افزود: با کنترل نامحسوس این ضایعات فروشی و اطمینان از صحت موضوع، مأموران انتظامی با همکاری عوامل پلیس آگاهی پس از دریافت مجوز قضایی در خصوص بازدید و بازرسی به محل مذکور اعزام شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در بازدید از این ضایعات فروشی یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی و اقلامی شامل موتوراسپیلت، تعدادی تنه دوچرخه، پمپ و کفکش آب مستعمل، موتور کولردست دوم، سیلندر و باطری خودرو، چند حلقه انواع لاستیک و رینگ اتومبیل و مقادیری انواع سیم و کابل مسی سرقتی بالغ بر یک میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ سعادتی ابراز داشت: مالک این کارگاه که اقدام به مالخری اموال مسروقه کرده بود دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در پایان گفت: ضایعات فروش‌هایی که اقدام به خرید اموال مسروقه می‌کنند در حقیقت زمینه ساز فعالیت سارقان وافزایش سرقت به ویژه سرقت‌های خرد در جامعه هستندوهمین امر باعث ایجاد ناامنی در بین مردم می‌شود بنابراین پلیس با این اقدام غیرقانونی آن‌ها باجدیت برخورد می‌کند.

توقیف ۱۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در محور "راسک- ایرانشهر"

با تلاش تکاوران قرارگاه عملیاتی انتظامی "عمار" استان بیش از ۱۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک کشنده نفت کش کشف شد.

سرهنگ "حمید نوری" فرمانده قرارگاه "عمار" فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: رزمندگان یگان تکاوری ۱۰۴ در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "راسک- ایرانشهر" به یک دستگاه کامیون نفت کش مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن مقدار ۱۷ هزار و ۲۲۰ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه "عمار" با اشاره به شناسایی یک فرد متخلف و معرفی او به مراجع قضائی، بر عزم جدی رزمندگان یگان تکاوری در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارق مسلح تحت تعقیب در شهرستان دلگان

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان از دستگیری سارق مسلح تحت تعقیب مراجع قضائی استان هرمزگان در آن شهرستان خبرداد.

سرهنگ" حسن سرگزی اظهار داشت: در پی دریافت دستور نیابت قضائی از مراجع قضائی شهرستان بندرعباس، مبنی بردستگیری متهمی فراری که در شهرستان مذکور اقدام به سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی پژو پارس کرده و به دلگان گریخته بود موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به نامشخص بودن محل اختفاء متهم تحقیقات تخصصی پلیس در این خصوص آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد: در نهایت کارآگاهان پلیس آگاهی مخفیگاه این سارق فراری را در یکی از محلات دلگان شناسایی و او را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ سرگزی با اشاره به توقیف خودروی پژو پارس مسروقه و کشف یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف در بازرسی از مخفیگاه سارق خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی استان هرمزگان معرفی شد.

وی امنیت عمومی را خطر قرمز پلیس دانست و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در خصوص فعالیت سارقان با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف یک دستگاه خودروی قاچاق در محور "راسک

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار از کشف یک دستگاه خودروی لندکروزر به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط یگان تکاوری ۱۰۴ در محور راسک خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۰۴ در حین گشت زنی در محور "راسک" به یک دستگاه خودروی لندکروزر فاقد پلاک مشکوک شدند.

وی اظهار داشت: خودروی مذکور به محض مشاهده مأموران به سرعت از محل استقرار رزمندگان تکاوری فاصله گرفته که در اقدامی ضربتی خودرو متوقف و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد فاقد مدارک و مجوز گمرکی بوده و سرنشیان آن نیز دارای سوابق شرارت هستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار افزود: ارزش این خودرو بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک بیش از ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو توقیف و سرنشیان آن پس از هماهنگی‌های قضایی برای بررسی بیشتر به پلیس اطلاعات و عمومی شهرستان نیکشهر منتقل شدند.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند نمود.

انهدام باند سارقان کابل‌های برق با ۱۰ فقره سرقت در دلگان

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان، از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان کابل‌های برق و اعتراف آن‌ها به ۱۰ فقره سرقت در عملیات روز گذشته پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"حسن سرگزی  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم وکابل‌های برق در سطح شهرستان و در اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سرقت، دستگیری عامل یا عاملان وقوع این سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود:ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند سه متهم را شناسائی کرده و تحت تعقیب قرار دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان تصریح کرد:ماموران انتظامی در ادامه تحقیقات، پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ سرگزی اظهار داشت: در بازجوئی‌های فنی و پلیسی صورت گرفته از سوی ماموران انتظامی، سارقان به ۱۰ فقره سرقت از شرکت‌ها و نیروگاه‌های برق اعتراف کردند.

این مقام انتظامی در پایان با اشاره به معرفی اعضای این باند به مراجع قضائی برای سیر مراحل قانونی بیان داشت: پلیس با تمام توان در راستای تأمین نظم و امنیت و ارتقاء احساس امنیت عمومی تلاش کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی از شهروندان خواست جهت امنیت پایدار در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

توقیف تریلی با ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در" زهک

با تلاش تکاوران انتظامی شهرستان زهک ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان طی بازرسی از تریلی تانکردار کشف شد.

سرهنگ" حسین علیزاده مقدم"رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان زهک در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت، در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور اصلی این شهرستان به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک شدند.

وی افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۲۶ هزارلیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با اشاره به شناسایی فرد متخلف ومعرفی آن به پلیس آگاهی، برعزم جدی تکاوران انتظامی استان در مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی تاکید کرد

دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۱۲ فقره سرقت در سراوان

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای منزل با ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ داریوش سرگلزائی اظهار داشت: در پی سرقت بیش از ۵۰۰ میلیون ریال امول منزل یکی از شهروندان در یکی از محلات شهرستان سراوان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه مأموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ پس از انجام تحقیقات اولیه و بررسی شواهد موجود، موفق شدند متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را هنگام سرقت یک منزل دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با اشاره به کشف اموال مسروقه در منزل سارق تصریح کرد: متهم دستگیر شده ابتدا منکر هرگونه سرقت شد، اما در بازجویی‌های تکمیلی و رو به رو شدن با ادله و مستندات پلیس علاوه بر اعتراف به سرقت منزل مذکور به ۱۲ فقره سرقت منزل و مشاعات داخل ساختمان دیگر هم اعتراف کرد.

سرهنگ سرگلزائی خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی در پایان از شهروندان خواست تا به تردد افراد غریبه و مشکوک در محلات مسکونی حساس باشند و در صورت وجود هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ شهرستان اطلاع دهند.

انهدام باند ۴ نفره سارقان منزل و کشف اموال مسرقه

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان ایرانشهر اعضای باند ۴ نفره سارقان منزل در عملیاتی ضربتی دستگیر و بیش از ۸۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ "حسن کیخا اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در یکی از محلات شهرستان ایرانشهر موضوع کشف سرقت و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در پی تحقیقات تخصصی پلیس، رد پای سارقی سابقه دار که اعتیاد به مواد مخدر نیز داشت شناسایی و متهم، در یکی از محله‌های شهرستان ایرانشهر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: پس از بازجویی‌های فنی متهم لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که به همراه سه فرد دیگر اقدام به سرقت منزل فوق نموده و اموال مسروقه را به یکی از ضایعاتی‌های سطح شهرستان فروخته است.

سرهنگ کیخا بیان داشت: با هماهنگی قضایی، ۲ همدست دیگر متهم و فرد مالخری که اقدام به خرید اموال مسروقه از سارقان می‌کرد در عملیات ضربتی دستگیر و از منزل فرد مالخر اموال مسروقه به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمین به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف انواع کالای قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار ازکشف کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری ۱۱۰ در حین گشت زنی در محور "نیکشهر- چابهار" به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

وی افزود: در بازسی از این خودرو‌ها تعداد قابل توجهی مسنوجات، اعم از البسه و پوشاک و انواع مواد خوراکی که همگی فاقد هرگونه مجوز حمل بودند کشف شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار تصریح کرد: ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان اداره گمرک حدود ۲ میلیارد ریال برآورد شده که در این رابطه هر ۲ خودرو توقیف و ۲ فرد متخلف نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و رزمندگان یگان‌های تکاوری استان با عزمی راسخ با این پدیده به شدت برخورد خواهند کرد.

سارقان سیم‌های تلفن منازل مسکونی "چابهار" به دام افتادند

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارقانی خبر داد که به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت سیم‌های تلفن منازل مسکونی این شهرستان می‌کردند.

سرهنگ "علی قریب زاده اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در بلوار صیاد این شهر، به ۲ نفر که در حال قطع کردن سیم‌های تلفن منزلی بودند مشکوک شدند.

وی گفت: متهمان ۳۴ و ۳۲ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشتند که در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار افزود: متهمان که پس از انتقال به پاسگاه چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۶ فقره سرقت سیم‌های تلفن منازل مسکونی در سطح شهرستان چابهار اعتراف کردند.

سرهنگ قریب زاده با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با ۱۱۰ تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار