مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آسمانی شدن رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زهک در شب قدر

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شهرستان زهک توسط اشرار کور دل خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: ساعت ۱۷ و ۵۵ دقیقه بعد از ظهر امروز ستوان یکم "مهدی شهرکی" رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زهک برای انجام یک ماموریت شناسایی به یکی از جاده‌های فرعی شهرستان مذکور اعزام که در کمین اشرار مسلح گرفتار می‌شود.

او افزود: اشرار مسلح به وسیله کلت کمری اقدام به شلیک چند گلوله به سمت خودرو رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زهک می‌کنند که متاسفانه این مامور وظیفه شناس نیروی انتظامی استان بر اثر اصابت گلوله به سرش به شهادت می‌رسد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت این مامور جان برکف ناجا خاطرنشان کرد: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت آغاز شده است که نتیجه اقدامات صورت گرفته متعاقباً اعلام خواهد شد.

دستگیری شرور و عامل تیراندازی به شهروندان "سیب سورانی" پس از ۴ سال فرار

با تلاش و پیگیری ماموران پلیس استان سیستان و بلوچستان در شهرستان سیب و سوران عامل تیراندازی به شهروندان "سیب سورانی" پس از ۴ سال فرار به دام افتاد.

سردار" احمد طاهری  بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره تیراندازی به سمت شهروندان در شهرستان سیب و سوران و مجروحیت آنان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی استان در شهرستان سیب و سوران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این تیراندازی آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان بیان داشت: با انجام تحقیقات میدانی از صحنه جرم و بازجویی‌های صورت گرفته از شهروندان مجروح، مشخص شد متهم مورد نظر که سابقه چندین فقره شرارت و تیراندازی به سمت مردم را داشته به مدت ۴ سال نیز تحت تعقیب مراجع انتظامی و قضایی بوده و دست به این عمل مجرمانه زده که پس از ارتکاب جرم از شهرستان محل وقوع گریخته است.

سردار طاهری در ادامه اظهار داشت: با اقدامات فنی و تخصصی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط ماموران پلیس امنیت عمومی، این فرد مجرم با حضور مجدد خود در شهرستان در تور اطلاعاتی ماموران انتظامی قرار گرفت و پس از هماهنگی قضایی در یکی از خیابان‌های شهرستان سیب و سوران در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس امنیت عمومی و انجام بازجویی‌های لازم، به دادسرا اعزام و سپس روانه زندان شد.

رهایی ۲ گروگان از چنگال آدم ربایان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان فنوج ۲ گروگان پس از ۵ روز از چنگال آدم ربایان آزاد و یکی از عاملان اصلی این اقدام خشن دستگیر شد.

سردار" احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت:دوم اردیبهشت ماه سال جاری در پی اعلام شکایت خانمی مبنی بر ربایش همسرش و یکی دیگر از آشنایان وی در یکی از استان‌های همجوار و انتقال افراد ربوده شده به این استان، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان فنوج موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او  افزود: با عنایت به اینکه همسر یکی از افراد گروگان گرفته شده، شاهد ماجرا بوده وبا شناخت قبلی از آدم ربایان، محل احتمالی فرار آدم ربایان را می‌دانسته به فرماندهی انتظامی شهرستان فنوج مراجعه که تحقیقات و بررسی از وی صورت گرفت و مشخص شد ۳ نفر با خودروی پژو پارس و تهدید سلاح، افراد ربوده شده را سوار بر خودروی خود کرده و با سرعت از محل متواری شده اند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: بلافاصله پس از اعلام این آدم ربایی با توجه به حساسیت موضوع و به منظور حفظ جان افراد ربوده شده با بسیج تمامی رده‌های پلیس در استان و شهرستان فنوج تلاش گسترده‌ای برای آزاد سازی این افراد و دستگیری آدم ربایان آغاز شد.

سردار طاهری عنوان کرد: تلاش برای رهایی افرد ربوده شده و دستگیری آدم ربایان ادامه داشت تا اینکه یکی از گروگان‌ها در همان مورخه دوم اردیبهشت ماه آزاد گردید و تیم رسیدگی کننده به پرونده با استفاده از اطلاعات فرد آزاد شده و جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یکسری اقدامات تخصصی محل نگهداری فرد دیگر را در یکی از روستا‌های شهرستان فنوج شناسایی کردند.

او  ادامه داد: بلافاصله تیم‌های عملیاتی وپلیس آگاهی این شهرستان، با رعایت تمامی جوانب احتیاط به محل اعزام و ضمن دستگیری یکی از عوامل اصلی این آدم ربایی، پس از ۵ روز از زمان وقوع جنایت، موفق به آزاد سازی این جوان ۳۵ ساله نیز شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف یک خودروی سرقت شده از مخفیگاه آدم ربایان، خاطر نشان کرد: با انتقال متهم به پلیس آگاهی و در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد انگیزه آدم ربایان از این اقدام اختلافات مالی بوده است.

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی و ادامه تلاش برای دستگیری ۲ متهم دیگر، خاطر نشان کرد: امنیت شهروندان خط قرمز نیروی انتظامی است و پلیس با افرادی که بخواهند امنیت جامعه را مختل کنند قاطعانه و سخت برخورد خواهند نمود.

۶سارق حرفه‌ای و مالخر اموال عمومی در زاهدان دستگیر شدند

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان از شناسایی و دستگیری ۶ سارق حرفه‌ای و مالخر اموال عمومی در شهرستان زاهدان خبر داد.

ابوالفضل احمدزاده اظهارداشت: در پی برگزاری جلسات عملیاتی با همکاری و مساعدت نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی مرکز استان و همچنین نشست‌های مشارکتی فعال مدیران و متولیان امور مرتبط بویژه وسایل و تاسیسات عمومی در محل دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان، تکالیف مربوط به هر دستگاه صراحتاً از سوی دادیاری حقوق عامه بیان و تصمیم‌های مهم قضایی و دستورات خاص در راستای صیانت از حقوق عامه صادر شد.

او  افزود: در مدت ۴۰ روز گذشته گشت‌های مشترک شبانه با محوریت و نظارت دادستانی و مراجع نظامی و انتظامی و ادارات و نهاد‌های ذیربط به صورت فعال و مستمر راه‌اندازی شد که خروجی این نظارت و تصمیم جدی به اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای همسو با سرقت‌ها و تخریب‌های مکرر اموال و تاسیسات عمومی مورد استفاده عموم منجر شد.

دادیار حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان وبلوچستان گفت: اقدامات یاد شده به گونه‌ای طراحی شد که علاوه بر انجام وظایف تکالیف مقرر، هر یک از ادارات و نهاد‌های مرتبط بایستی حافظ اموال و تاسیسات بوده و در صورت گزارش سرقت یا تخریب از مجاری مربوطه به فوریت در صحنه حاضر شده و خسارت وارده قطعی و احتمالی را صورتجلسه کرده و با همکاری مرجع انتظامی و نماینده قانونی آن ادارات و شرکت‌ها و موسسات مذکور گزارش نهایی به دادستانی ارسال شود.

وی تاکید کرد: به همین منظور و با لحاظ گستره وجودی اموال و تاسیسات مورد استفاده عموم مردم و تکلیف این دادستانی و حقوق عامه مرکز استان به رعایت و تمهید اقدامات خاص جهت صیانت از اموال یاد شده در مرحله دوم عملیات، ۲ سارق حرفه‌ای خطوط ریلی، ۲ سارق حرفه‌ای تجهیزات آب وفاضلاب منطقه‌ای و۲ مالخر به همراه اموال تحصیل شده شناسایی و دستگیر شدند.

احمدزاده با اشاره به اینکه این اقدامات حاصل تلاش تیمی و گروهی مجموعه‌های فعال نظامی و انتظامی و ادارات و شرکت‌ها و موسسات مختلف است تصریح کرد: همین شیوه به صورت دقیق در اقصی نقاط شهر و حومه زاهدان و حتی دیگر شهرستان‌های استان اجرایی شده و به افرادی که اقدام به سرقت و تخریب اموال و وسایل عمومی مردم کرده و همچنین مالخران در سیستان وبلوچستان به خصوص زاهدان هشدار صریح می‌دهم که این جرایم قابل گذشت نبوده و بر اساس خواست و مطالبه عموم مردم، برخورد قاطع قانونی و قضایی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار