فرماندار گناباد گفت: بر اثر سیلاب، بیش از ۸۳۲ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف در گناباد خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار گناباد گفت: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن در روز سه‌شنبه این هفته  ۸۳۲ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و دامداری، جاده‌ها، تاسیسات عمرانی شهری و آب و فاضلاب و حوزه صنعت این شهرستان وارد کرد.

او افزود: بیشترین خسارت به میزان ۵۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی و عمده آن به قنات ها و آسیب به مزارع کشاورزی است و ۴۰۰ راس دام هم به دلیل افتادن در مسیل و سیلاب تلف شدند.

فرماندار گناباد ادامه داد: همچنین سیلاب ۱۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات عمران شهری، ۸۰ میلیارد ریال به خطوط انتقال آب و فاضلاب شهری و ۷۰ میلیارد ریال به تاسیسات و ابنیه راهداری در جاده‌ها و راه‌های ارتباطی شهرستان گناباد خسارت وارد کرد.


بیشتربخوانید


 

قربانی بیان کرد: بارش سیل آسای ۲ روز گذشته ۳۲ میلیارد ریال هم به تعدادی از واحد‌های تولیدی نواحی صنعتی کوثر، کاخک و حاشیه جاده روستای قوژد این شهرستان خسارت زده است.

او تصریح کرد: به دنبال بارش شدید باران که در ۵۰ سال گذشته در این شهرستان بی سابقه بود،  ۱۷ سیل بند تخریب و سرریز روان آب و سیلاب از بخش کاخک به سوی گناباد جاری شد.

فرماندار گناباد افزود: همچنین به تعداد٢٣ واحد‌های تولیدی که شامل ٢٠واحد تولید آجر فشاری در ناحیه صنعتی کوثر و یک واحد تولید آجر در حاشیه جاده روستای قوژد و ٢ واحد تولیدی در ناحیه صنعتی کاخک می‌باشد.

قربانی ادامه داد: جمع برآورده میزان خسارت وارد بالغ بر ٣٢ میلیارد ریال می‌باشد که گزارش آن به ستاد بحران شهرستان ارسال شده است.

انتهای پیام// ح. ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.