بابسته اخبار انتظامی امروز ۱۶اردیبهشت ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خبر‌های گوناگون پلیس کرمان  را در بسته امروز می‌خوانیم.

کشف ۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در طرح ضربتی پلیس کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا با اولویت مقابله با قاچاق کالا‌های گمرکی، ترانزیتی و نظارت بر انبار‌ها گفت: در این طرح انواع کالای قاچاق به ارزش ۹۰ میلیارد ریال کشف شد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: یک طرح ضربتی و البته هدفمند با محوریت پلیس امنیت اقتصادی در طول ۳ روز با اولویت مقابله با قاچاق کالا‌های گمرکی و ترانزیتی و همچنین نظارت و پایش انبار‌ها به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح با تلاش همکارانمان ۱۷ هزارو ۹۰۰ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی، ۷۶ هزار نخ سیگار، هزار و ۴۶۷ راس انواع دام، ۲۶۷ قلم انوع ابزارآلات، ۸۱۹ ثوب انواع پوشاک و ۹۹۰ متر پارچه، ۱۶۴ نمونه از انواع لوازم آشپزخانه، قریب ۸ تن آرد، ۳۸۴ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و برخی اقلام خوراکی و مصرفی دیگر که در مجموع ارزش آن‌ها از سوی کارشناسان ۹۰ میلیارد ریال برآورد شد، کشف شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره توقیف ۳۸ دستگاه انواع خودروی سنگین و سبک، دستگیری ۹۳ متهم و متخلف و تشکیل ۷۱ فقره پرونده در رابطه با این کشفیات تصریح کرد: اجرای این گونه طرح‌ها در راستای تحقق شعار سال و با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه ناشی از بیماری کرونا با جدیت تداوم خواهد داشت و باید گفت بخش مهمی از توفیقات این طرح حاصل همکاری شهروندان با پلیس است که قطعا نتایج حاصله نیز با کاهش ضرر و زیان به تولیدات داخلی و افزایش زمینه‌های کار و اشتغال به خود مردم عزیز باز می‌گردد.

عاملان  انجام ندادن تعهد ساخت و ساز اراضی بنیاد مسکن دستگیر شدند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف یک مورد زمین خواری و تصرف اراضی دولتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در پی  انجام ندادن تعهد ساخت و ساز از سوی ۲ متهم خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: در پی اعلام گزارشی از سوی بنیاد مسکن استان مبنی بر تصرف اراضی دولتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و  انجام ندادن تعهد ساخت و ساز از سوی فرد متقاضی در اراضی واگذار شده به وی، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه طی تحقیقات بعدی مشخص شد ۲ نفر که طبق قرارداد منعقده با بنیاد مسکن می‌بایست در مدت ۲ سال در زمین واگذار شده ساخت و ساز انجام دهند و قبل از این حق هیچگونه واگذاری را نداشته اند، هیچگونه ساخت و سازی انجام نداده اند و قرارداد آن‌ها نیز در پی درخواست بنیاد مسکن و رای صادره از مرجع قضایی لغو شده و محکوم به عودت زمین تجاری شده اند، اما بدون توجه به رای صادره اقدام به واگذاری زمین به دیگران کرده اند.

سرهنگ میرحبیبی با اشاره به اینکه احقاق حق برای حفظ و حراست از بیت المال و اراضی دولتی از جمله ماموریت‌های پلیس امنیت اقتصادی است، بیان داشت:  با پیگیری‌های ماموران پلیس امنیت اقتصادی ۶۵ متر مربع از اراضی دولتی در محدوده شهر کرمان که کارشناسان ارزش کنونی آن را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند به بنیاد مسکن بازگرداننده شد و در این رابطه ۲ متهم نیز دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۲۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمان

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۲۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز به ارزش ۷ میلیارد ریال خبر داد.

کشف حشیش از بار هندوانه

سرهنگ حمید ناصری، فرمانده انتظامی رابر از کشف ۱۰۴ کیلو و ۶۳۰ گرم حشیش که در بار هندوانه یک وانت پراید جاساز شده بود به همراه یک متهم خبر داد.

سارقان شیشه‌ای در نرماشیر دستگیر شدند

سرهنگ رضا زیدآبادی، فرمانده انتظامی نرماشیر از انهدام یک باند ۴ نفره سرقت و گرفتار به ماده مخدر صنعتی شیشه در عملیات پاسگاه عزیز آباد این شهرستان خبر داد.

او افزود: سارقان به ۱۶ فقره سرقت احشام، سیم و کابل برق، موتور سیکلت، لوازم یدکی، سرقت درخت مرکبات از باغ ها و پمپ آب چاه‌های کشاورزی اعتراف کردند که متاسفانه همه این سرقت‌ها به انگیزه تامین هزینه ماده فوق العاده خطرناک شیشه انجام می‌شدند.

پژو با ۲۵۳ کیلو گرم تریاک در بافت

سرهنگ محمود بیدشکی، فرمانده انتظامی بافت از توقیف یک  پژو ۴۰۵ حامل ۲۵۳ کیلو تریاک هنگام عبور از نقاط فرعی این شهرستان و دستگیری یک متهم خبر داد.

کشف خودروی سرقت شده از بندرعباس در بافت

سرهنگ محمود بیدشکی، فرمانده انتظامی بافت از کشف خودروی "ام وی ام" سرقت شده از شهرستان بندرعباس و دستگیری سارق آن درعملیات ماموران پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

سارق ساختمان‌های نیمه کاره با ۱۳ فقره سرقت دستگیر شد

سرهنگ رضا محمدرضایی، فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه کاره توسط ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان و کشف ۱۳ فقره سرقت خبر داد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار