با بسته اخبار انتظامی امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ باشگاه خبرنگاران جوان کرمان همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  بسته اخبار انتظامی امروز سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ باشگاه خبرنگاران جوان کرمان به شرح زیر است: 

بار پیازی که اشک قاچاقچیان را درآورد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۷۹۸ کیلو گرم تریاک از بار پیاز یک دستگاه وانت نیسان و دستگیری ۳ قاچاقچی در عملیات پلیس شهرستان  بافت خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس شهرستان بافت با انجام اقدامات اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله سنگین موادمخدر از طریق محور‌های مواصلاتی شهرستان بافت به مرکز کشور مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران ضمن رصد لحظه به لحظه تحرکات این باند در نهایت طی یک عملیات با استقرار در ورودی شهر بزنجان، یک دستگاه وانت نیسان حامل پیاز را متوقف و از زیر بار این خودرو، ۷۹۸ کیلو تریاک کشف و در ادامه نیز یک دستگاه خودروی پژو پارس را متوقف کردند که مشخص شد راننده و سرنشین آن راه پاک کن وانت حامل مواد هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری ۳ قاچاقچی بیان داشت: در سایه لطف خداوند منان و با این عملیات ضربتی به نوعی اشک خود سوداگران مرگ که اعمال پلیدشان، تباهی جوانان و جاری شدن اشک خانواده‌ها را در پی دارد، در آمد و یک بار دیگر در سایه تلاش شبانه روزی خادمان نظم و امنیت در انتقال و توزیع این مواد خانمان سوز ناکام ماندند.

 انهدام باند سارقان خودرو در کرمان

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از دستگیری ۲ سارق و ۳ مالخر که در قالب یک باند اقدام به سرقت خودرو‌های سواری و بیشتر از نوع پژو و پراید می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ یداله حسن پور در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام وقوع چندین فقره سرقت خودرو، پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ در مناطق مختلفی از شهر کرمان، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی شیوه و شگرد سارقان به سرنخ‌هایی در رابطه با عاملان وقوع این سرقت‌ها دست پیدا کردند.

او افزود: در این رابطه، ماموران خیلی زود موفق شدند، سرکرده یک باند سرقت خودرو و همدست این متهم را شناسایی و آن ها را  در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند و در ادامه ۳ مالخر مرتبط با آن‌ها نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با اشاره به اعتراف اعضای این باند به ۶ فقره سرقت خودرو‌های پژو ۴۰۵، ۲۰۶ و پراید و تحویل خودرو‌های مسروقه به مالباختگان از شهروندان خواست: وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مناسب مجهز و  به مکان پارک آن‌ها نیز سرکشی  کنند. 

 امکان برقراری تماس با ۱۱۰ سایر استان‌ها فراهم شد 

معاون عملیات پلیس استان کرمان با اشاره به توسعه روزافزون سامانه فوریت‌های پلیسی از ایجاد امکان برقراری تماس شهروندان با ۱۱۰ سایر استان‌ها با گرفتن پیش شماره کد استان مورد نظر خبر داد.

سرهنگ بدیع الله سلیمانی در این خصوص بیان داشت: سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به عنوان واحد سرعتی و شناخته شده رسیدگی به فوریت‌های انتظامی، به منظور افزایش زمینه‌های خدمات رسانی به شهروندان در حال تقویت و توسعه روزافزونی است.

او افزود: در همین رابطه گاهی اوقات ممکن است شهروندان یک استان برای رسیدگی به برخی موضوعات به تماس با پلیس سایر استان‌ها نیاز داشته باشند که در این زمینه امکان برقراری تماس شهروندان با ۱۱۰ سایر استان‌ها با گرفتن پیش شماره کد استان مورد نظر ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس استان بیان کرد: بدین منظور شهروندان می‌توانند از طریق تلفن‌های ثابت و همراه خود با گرفتن پیش شماره کد هر استان قبل از شماره ۱۱۰ با مرکز فوریت‌های پلیسی استان مورد نظر خود ارتباط برقرار و مسائل خود را مطرح کنند.

۲ کشته و مجروح در تصادف پژو با لودر

رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک دستگاه لودر در کیلومتر ۲۰ محور  اسفندقه یک نفر کشته و یک نفر مجروح شد.

سرهنگ علی اکبر سنجری در تشریح این خبر بیان کرد: در پی اعلام وقوع تصادف بین یک دستگاه خودروی سواری با یک دستگاه لودر در محور اسفندقه، عوامل پلیس راه به محل اعلامی اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران پلیس راه در کیلومتر ۲۰ این محور مشخص شد بر اثر وقوع تصادف بین یک دستگاه پژو ۴۰۵ با یک دستگاه لودر، یک سرنشین خودروی سواری در دم فوت کرد و سرنشین دیگر آن نیز به شدت مجروح و روانه بیمارستان شده است.

سرهنگ سنجری تصریح کرد: کارشناسان پلیس راه ، علت اولیه وقوع این حادثه را ناشی از توجه نکردن راننده خودروی سواری به جلو و حرکت غیرضروری خودروی راهسازی در شب اعلام کردند که هر دوی این عوامل خطرساز در کنار یکدیگر قرار گرفته و زمینه ساز این حادثه مرگبار شدند.

کشف ۷۴۵ کیلوگرم مرغ گرم فاقد مجوز حمل در بم

 سرهنگ اکبر نجفی، فرمانده انتظامی بم از توقیف یک دستگاه وانت سایپا، حامل ۷۴۵ کیلو گرم مرغ گرمِ بدون مجوز حمل عبوری در محور بم ـ زاهدان خبر داد. 

او افزود: در این رابطه، یک متهم دستگیر شد. 

توقیف اتوبوس با بیش از ۷ کیلوگرم هروئین در محور نرماشیر ـ بم

سرهنگ رضا زید آبادی، فرمانده انتظامی نرماشیر از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف ۷ کیلو و ۲۵۰ گرم هروئین جاسازه شده  از آن در عملیات پلیس شهرستان نرماشیر در محور عبوری نرماشیر ـ  بم خبر داد.

او افزود:  در این عملیات ۲ قاچاقچی دستگیر شدند. 

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار