ساختمان دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس با فرمان رئیس جمهور و در ارتباط تصویری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ساختمان دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده دانشگاه خلیج فارس امروز  با فرمان حسن روحانی رئیس جمهور  در ارتباط تصویری به همراه ۱۲۲ طرح در دیگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این طرح در بوشهر، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و پشتیبانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر حضور داشتند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس درباره این طرح گفت: ایجاد ساختمان دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده این دانشگاه از سال ۱۳۸۷ به مساحت ۱۰ هزار مترمربع آغاز و برای ساخت آن ۴۷۱ میلیارد ریال هزینه شد.

عبدالمجید مصلح افزود: اعتبار لازم برای تکمیل این دانشکده از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان در سال ۱۳۹۳ تامین شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: دانشکده مهندسی سیستم‌های هوشمند و علوم داده برای نخستین بار در کشور و با هدف فعالیت علمی و فناوری در حوزه هوش مصنوعی، ‌اینترنت اشیاء و علوم داده به عنوان یک روند جهانی طراحی و عملیاتی شده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به وجود ۲۷ کلاس و ۱۷ فضای کارگاهی و آزمایشگاهی در این دانشکده، بیان کرد: این دانشکده از تجمیع رشته‌های ریاضی و آمار از دانشکده علوم پایه و رشته های مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق از دانشکده مهندسی راه اندازی شده است و راه‌اندازی رشته‌های هوش مصنوعی و علوم داده در دستور کار دانشکده قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.