دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر در اولین دوره از مسابقات کشوری بنیاد ملی نخبگان با نام «ره نشان» خوش درخشیدند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، در اولین دوره از مسابقات مساله محور بنیاد ملی نخبگان با نام «ره نشان»، سه تن از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر موفق به کسب رتبه برتر شدند.

در این مسابقات حدیث حمیدی دانشجوی کارشناسی مهندسی شیمی و علیرضا خوش لهجه دانشجوی کارشناسی مهندسی شیمی در طرح حذف گاز so۲ در حوزه آب و محیط زیست رتبه نخست را به دست آوردند.

 حسن بازای دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی نیز در طرح شبیه سازی رشد ذرات در راکتور‌های شیمیایی در حوزه انرژی مقام دوم را کسب کرد.


بیشتر بخوانید


این مسابقات با هدف شناسایی افراد و تیم‌های مستعد، دانشجویان و فناوران برای توانمندسازی در حل مسائل و نیاز‌های صنعت کشور، درپنج حوزه زیست فناوری، حمل و نقل، آب و محیط زیست، انرژی و هوشمندسازی میزبان ۳۸ شرکت دانش بنیان و ۵۶ پروژه برگزار شد.

شرکت‌ها ضمن تعریف طرح‌های فناورانه، نیازهایشان را مطرح کردند و فعالیت علمی خود را از پنجم مهر تا دهم اسفند انجام دادند.

این طرح‌ها با استقبال چهار هزار و ۵۱۰ نفر از شرکت کنندگان، اجرا شد.

پس از هفت مرحله ارزیابی، و برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع، نشست‌های تیم سازی و مربی‌گری با هدف پیشبرد طرح‌ها، برترین‌ها به مرحله نهایی راه یافتند که منجر به رقابت تیم‌ها در قالب بیش از ۳۰۰ تیم شد.

مراسم پایانی و تجلیل از تیم‌های برتر این مسابقه در ۱۸ اسفند با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.