استاندار خراسان شمالی دستور تشکیل کمیته‌ای برای تعیین مجازات با متخلفان در حوزه آرد و نان را صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در اولین نشست کارگروه آرد، نان و گندم استان امسال  گفت: روند کنونی اداره نانوایی‌ها مورد مطلوب اتحادیه، اتاق اصناف، صمت و مردم نیست و این روند باید با تعیین قوانین جدید همراه با برخورد‌های قانونی تغییر کند.

شجاعی با تاکید بر افزایش اختیارات، ارائه مسئولیت و پاسخگویی عملکرد برای اتحادیه نانوایان استان، افزود: کاهش یا افزایش سهمیه آرد نانوایی‌ها باید با نظر اتحادیه نانوایان و بدون فتوا و اعمال سلیقه شخصی باشد.


بیشتر بخوانید


او بر برخورد قاطعانه و سریع با خبازی‌های متخلف تاکید کرد و افزود: کمیته‌ای متشکل از بخش اقتصادی استانداری، سیستم قضایی و دادگستری، نیروی انتظامی، اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف برای تعیین سایر اختیارات برای واگذاری به اتحادیه نانوایان و مجازات برای متخلفان تشکیل شود.

 شجاعی گفت: در برخورد اول با نانوایی متخلف ۲۰ تا ۳۰ درصد سهمیه آردش کسر شود و در صورت تکرار تخلف در کوتاهترین زمان ممکن نانوایی پلمب و سهمیه آردش بین سایر نانوایی‌ها توزیع شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

استاندار با تاکید بر اینکه شرایط خاص برخورد خاص می‌خواهد، افزود: تعریف مجازات‌ها در این کمیته باید فراتر از قوانین تعزیراتی و در کوتاهترین زمان ممکن باشد.

رئیس کارگروه آرد، نان و گندم استان با اشاره به تخلف برخی از قنادی‌ها برای تهیه آرد از آرد نانوایی‌ها و فروش نان پخت نانوایی‌ها در سوپرمارکت‌ها گفت: برای این نوع تخلفات هم باید در کمیته تصمیم گیری شود و لحظه‌ای در برخورد با عوامل بی نظمی درنگ و کوتاهی نشود.

 شجاعی با اشاره به گزارش پخت روزانه نزدیک به ۳۰۰ هزار قرص نان در مرکز استان افزود: این میزان کمتر از جمعیت استان است و باید برای تهیه مازاد آن به سراغ نان‌های بسته بندی بهداشتی برویم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط مانند . نان قطع کنید چه بلای سر مردم اورد