نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید برای ارتقای کمی و کیفی جاده‌های شهری در شهرستان بروجن اعتباراتی را از سطح ملی اختصاص دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌های شهرستان بروجن که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های برگزار شد با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌ها اظهار داشت: دولت برای ارتقای جاده‌های ترانزیتی این شهرستان چاره‌اندیشی و اقدام کند.

او افزود: قرار گرفتن این شهرستان در مسیر استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب غرب و جنوبی کشور و تردد افزون‌بر ۵۰ هزار خودرو از جاده‌های این شهرستان در شبانه‌روز آسیب‌های جدی به وضعیت جاده‌های منطقه وارد کرده است.


بیشتر بخوانید


حعفری با اشاره به فعالیت ۶ شهر در شهرستان بروجن اضافه کرد: شهرداری‌های این شهرستان توان اقتصادی مطلوب، ماشین‌آلات مناسب و نیروی انسانی کافی برای رفع خسارت‌های وارد شده به جاده‌های ترانزیتی در شهر‌های این شهرستان را ندارند.

او به از بین رفتن زیرساخت‌های شهری در شهرستان بروجن اشاره کرد و ادامه داد: دولت باید برای ارتقای کمی و کیفی جاده‌های شهری در این شهرستان اعتباراتی را از سطح ملی اختصاص دهد.

جعفری مساله کمبود آب را بزرگ‌ترین مشکل چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: با توجه به تخلیه آب‌خوان‌ها و خشکسالی‌های افزون‌بر یک دهه گذشته در استان، احتمال قطعی آب آشامیدنی برخی از شهر‌های شهرستان بروجن مانند فرادنبه و سفیددشت وجود دارد.

او افزود: متاسفانه هم‌اکنون ۹۰ درصد فضای سبز شهر‌های کشور با آب آشامیدنی شهری آبیاری می‌شود.

جعفری اضافه کرد: جداسازی آب فضای سبز در شهر‌های شهرستان بروجن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار مدیریت شهر قرار دارد، اما تسریع در روند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از آن نیازمند تزریق اعتبارات دولتی و ملی است.

او ادامه داد: تمامی شهرداری‌های شهرستان بروجن از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به‌طور جدی برای مقابله با این ویروس اقدام کرده‌اند و هزینه‌های زیادی را متقبل شده‌اند که البته باید بخشی از این هزینه‌های در قالب تخصیص اعتبارات ملی جبران شود.

جعفری گفت: با توجه به استقرار جمعیت قابل‌توجه در طرح‌های مسکن مهر شهرها، اما همچنان زیرساخت‌ها و آماده‌سازی این محله‌ها مشکل دارد که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار