رییس شیلات سراوان گفت: افزون‌بر ۸۰۰ هزار قطعه لارو ماهی آمور در استخرهای به وزن رسانی شهرستان‌های سراوان و گلشن رهاسازی شده است.

عبدالصمد دهقان رییس شیلات سراوان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با وجود شرایط مناسب اقلیمی در سطح این شهرستان و اهمیت تامین به موقع نهاده های شیلاتی در بهبود تولیدات آبزی پروری برای چهارمین سال با استفاده از تجربیات مفید گذشته، پروژه به وزن رسانی لارو ماهیان گرمابی در حوزه شهرستان‌های سراوان و گلشن آغاز شد.

او  گفت: با توجه به برنامه اداره کل شیلات آبهای داخلی سیستان و بلوچستان مبنی بر تولید بچه ماهی برای استخرهای پرورشی در حوزه شهرستان ها و تامین لارو مورد نیاز، پروژه به وزن رسانی با هدف تامین به موقع بچه ماهی با وزن مناسب، با رهاسازی بیش از ۸۰۰ هزار قطعه لارو ماهی آمور در ۲ باب استخر خاکی با مجموع مساحت پنج هزار متر مربع در شهرستان سراوان و یک باب استخر بتنی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ مترمربع در حوزه شهرستان گلشن با مشارکت بخش خصوصی شروع بکار کرد.

رییس شیلات سراوان افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته بعد از طی دوره سه ماهه تعداد ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی با وزن مناسب از محل این پروژه تولید و در سطح استخرهای پرورشی منطقه توزیع شود.

سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۳۴۳ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار