معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش‌از ۱۳۳هزار راس دام در این استان توسط هشت هزار و ۵۲۶ دامدار تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  عبدالحمید فیروزی معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست ستاد صندوق کشاورزی سیستان و بلوچستان از بیمه اجباری بیش از یک میلیون و ١٣٨ هزار واحد دامی استان در برنامه تکلیفی ستاد صندوق بیمه کشاورزی خبر داد و گفت: بر اساس بند ث ماده ٣٣ برنامه پنج‌ساله ششم و ابلاغ آن از سوی صندوق بیمه کشور، امسال یک میلیون و ١٣٨ هزارو ٧٧۵ واحد دامی در برنامه تکلیفی بیمه استان قرارگرفت.

او  با اشاره به دستورالعمل ابلاغی وزارت جهادکشاورزی مبنی بر ارائه هر گونه تسهیلات، خدمات و نهاده به دامداران منوط به ارائه بیمه نامه است ادامه داد: حق بیمه دام سبک و سنگین شامل گاو گوساله، گوسفند و بز و شتر می‌شود و حق بیمه برای هر راس گاو و گوساله بین ۲۸۵هزار ریال تا ۷۵۶هزار ریال ،هر راس گوسفند و بز بین ۱۹هزار ریال تا ۳۴هزار ریال و بیمه هر نفر شتر بین ۷۳هزار ریال تا ۱۴۶هزار ریال پیش بینی شده که دامداران در هنگام بیمه کردن دام پرداخت خواهند کرد.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پرداخت غرامت به بیمه گذاران خسارت دیده در زیربخش دام نسبت به سال زراعی گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: توسعه کمی وکیفی بخش کشاورزی بدون بیمه چابک و توانمند امکان پذیر نخواهد بود.

محمدعلی نیکبخت افزود: فرصت‌های بسیار ممتازی برای سرمایه گذاری در بخش های دام و طیور ،شیلات و آبزیان، تولید محصولات زراعی و باغی وجود دارد که با توسعه فرهنگ صنعت بیمه این سرمایه گذاری ها پایدار، سودمند واقتصادی خواهند شد.
وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی استان و مجموعه ادارات وابسته سازمان با تمام توان کارشناسی برای تحقق اهداف بیمه در کنار صندوق بیمه کشاورزی خواهند بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت،خدا قوت
آخرین اخبار