سالک گفت: در حال برنامه ریزی برای برگزاری سه دوره آموزشی برای سمن‌ها با عناوین مجامع و سازمان‌های بین المللی، تشریفات و آداب دیپلماسی، هستیم.

سجاد سالک مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد جوان اقدامات خوب و شایسته‌ای دربلایای طبیعی، چون سیل، زلزله و نیز بیماری کرونا انجام داده اند. چنانچه در این موارد به صورت داوطلبانه وارد میدان عمل شدند و خدمات بسیار ارزنده‌ای را به جامعه ارائه کردند، اما یکی از خلا‌های آنها محرومیت از کسب کرسی‌های بین المللی است که درمجامع و سازمان‌های بین المللی جایگاهی شایسته را بدست نیاورده اند.

وی افزود: عصر ما، عصر ارتباطات بین المللی است و در دنیای بین الملل از طریق ارتباط نهاد‌های غیردولتی می‌توان اقدامات خوبی را اجرا کرد.

سالک عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف مجامع و سازمان‌هایی وجود دارند که در مسائل مربوط به جوانان نشست‌ها و جلساتی را برگزار می‌کنند و ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان که در سطح کشور فعالیت‌های شایسته‌ای دارند با همکاری اداره کل بین الملل و تحت نظارت نهاد‌های نظارتی در کرسی‌ها و مسئولیت‌ها و مجامعی که به این منظور در دنیا وجود دارد استفاده شود.

مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان توضیح داد: در حال برنامه ریزی سه دوره آموزشی هستیم که در آینده برگزار خواهد شد، دوره اول آشنایی با مجامع و سازمان‌های بین المللی، دومین دوره تشریفات و آداب دیپلماسی و آخرین دوره نیز آموزش زبان انگلیسی برای سمن‌های متقاضی شرکت این دوره است.

سالک در رابطه با اولویت حضور سمن‌ها در چنین مجامعی بیان کرد: توجه به ساختار انتخابی سمن‌ها است که در قالب مجامع استانی و مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان شکل پیدا کرده است، به این معنی که سمن‌ها در اثر انتخاباتی که در هر استان اتفاق می‌افتد مجامع استانی را در میان خود تشکیل می‌دهند و نمایندگان همه‌ی استان‌ها به یک انتخابات ملی قدم می‌گذارند و در واقع منتخبین ملی برگزیده می‌شوند.

وی ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها امکان ارائه تصویر صحیح و درستی از کشور به دنیا را به وجود آورده و مجموعه‌ای گزارش ابتکارات و اقدامات و خلاقیت‌ها و برنامه‌هایی که این سال‌ها در کشور انجام شده است در سطح بین المللی ارائه و مطرح می‌کند که از این طریق افتخارات سمن‌های جوان در سراسر دنیا مخابره خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار