رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : در ده سال گذشته هیچ مجوزی برای شکار پستانداران صادر نشده و همین عامل موجب رشد چشمگیر جمعیت پستانداران در استان کرمانشاه شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، الفتی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه قوچ و میش، کل و بز، آهو و خرس قهوه‌ای را از جمله مهمترین گونه‌های ساکن در استان عنوان کرد و گفت : در گذشته ۵ منطقه تحت حفاظت داشتیم و امسال سه منطقه دیگر شامل منطقه قراویز، زله زرد و امروله دالاخانی به محدوده تحت حفاظت محیط زیست اضافه شده است.

او گفت : با اضافه شدن این مناطق جدید حدود ۱۱ درصد از مساحت کل استان تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد که نسبت به میانگین کشوری یک درصد افزایش یافته است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه جمعیت آهوان قراویز استان ۲۸ درصد افزایش یافته و ۱۵۰۳ راس سرشماری شده است افزود: در گونه قوچ و میش نیز با رشد ۵۳ درصدی مواجه هستیم که اکنون ۷۹ راس در زیستگاه‌های طبیعی استان وجود دارد.

الفتی افزود: به دلیل ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امسال برای دومین سال برای شکار پرندگان هیچ مجوزی صادر نشده است.

او با بیان اینکه ۲۱ سایت پرنده نگاری در استان داریم گفت: امسال نسبت به پارسال درسر شماری پرندگان افزایش نداشته ایم و علت آن نیز سرمای کمتر منطقه سیبری بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.