با توجه به خشکسالی اخیر تأمین علوفه عشایر استان کرمانشاه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدی مدیر کل امورعشایری استان گفت : با توجه به خشکسالی، کمبود علوفه و افزایش هزینه‌های نگهداری ۲۰۰ هزار راس دام عشایر کرمانشاه زودهنگام به بازار عرضه می‌شود که این موضوع ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت برای عشایر به همراه دارد.

او با اشاره به اینکه مراتع در مناطق ییلاقی و قشلاقی به دلیل خشکسالی فاقد علوفه مورد نیاز است، گفت : در همین رابطه تغذیه دستی دام افزایش پیدا می‌کند و به دلیل شرایط نگهداری و نقدینگی، عشایر مجبور به فروش اجباری بخشی از دام‌های مولد و بره‌های کم وزن هستند.

او افزود: در حال حاضر قیمت میش به عنوان دام مولد یک میلیون تومان است که این یک فاجعه برای عشایر می‌باشد، چرا که دام مولد که ذخیره ژنتیکی هم محسوب می‌شود با قیمت ارزان از دست عشایر خارج می‌شود.

مدیرکل امور عشایری استان افزود: ترک زندگی عشایری از خطرات دیگری است که خشکسالی به دنبال دارد، زیرا این قشر زحمت کش به ناچار به حاشیه شهر‌ها مهاجرت می‌کنند و به مشاغل کاذب روی می‌آورند.

محمدی با بیان اینکه عشایر ۳۰ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند، گفت: با کاهش تولیدات عشایر در آینده‌ای نه چندان دور تولید گوشت قرمز در استان کاهش پیدا می‌کند و در همین رابطه با کاهش ۲ هزار و ۸۵۰ تنی گوشت قرمز مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.