تجهیز نسل جدید کارت گرافیک‌های انویدیا به حافظه ۱۲ گیگابایتی

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی خبر از احتمال عرضه کارت‌ گرافیک‌های 3080Ti در آینده‌ای نزدیک می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، تصاویری که در طول هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود خبر از آماده شدن کارت گرافیک‌های سری 3080Ti در بازار می‌دادند و پخش شدن اخباری در این رابطه با مشاهده پالت‌های حمل و نقل این قطعات در خرده فروشی‌ها احتمال معرفی این نسل از کارت گرافیک‌ها بالاتر از قبل رفت.

حال اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که اعلام می‌کند شرکت انویدیا قصد دارد کارت گرافیک‌های RTX 3080 Ti را در کنار کارت گرافیک‎‌های RTX 3070 Ti وارد بازار کند. بر اساس اطلاعات در دسترس کارت گرافیک RTX 3080 Ti از حافظه 12 گیگابایتی در نوع GDDR6X استفاده خواهد کرد که دو گیگابایت بیشتر از حافظه کارت گرافیک RTX 3080 است.

 کارت گرافیک‌ 3080Ti

عملکرد حدودی کارت گرافیک RTX 3080Ti

در حال حاضر از نظر عملکردی وضعیت این کارت گرافیک مشخص نیست اما طبق پیشبینی‌هایی که در رابطه با این کارت گرافیک می‌توان کرد عملکرد آن بهتر از کارت گرافیک RTX 3080 و ضعیف‌تر از کارت گرافیک RTX 3090 خواهد بود. این خبر نشان می‌دهد شرکت انویدیا به دنبال عرضه یک کارت گرافیک با قیمتی بیش از 1000 دلار است که با توجه به قیمت‌های سرسام آور کنونی سری 3080 اصلا چیز غیر منطقی و غیر قابل پیشبینی نیست.

گفتنی است در اواخر هفته گذشته تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد شرکت MSI کارت گرافیک 3080Ti را تولید کرده، به تازگی نیز تصویری از کارت گرافیک ساخته شده توسط شرکت گیگابایت منتشر شده است؛ با این حال برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این نسل از کارت گرافیک باید تا زمان معرفی این کارت گرافیک در 31 می و همزمان با معرفی کارت گرافیک RTX 3070 Ti منتظر ماند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار