مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از تشکیل ستاد مدیریت خشکسالی مناطق تحت مدیریت این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع خشکسالی در سال‌جاری، ستاد مدیریت خشکسالی در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تشکیل شده است.

او با اشاره به اینکه ستاد روند اقدامات مرتبط با خشکسالی را در استان اردبیل رصد و پیگیری خواهد کرد، گفت: تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش، احداث و بازسازی آبشخور‌های حیات وحش و تامین تانکر منابع آب آبشخور‌ها  از جمله اقدام‌های این ستاد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل پیشگیری و کنترل بیماری‌های حیات وحش و آفات مناطق جنگلی، تشکیل تیم واکنش سریع در راستای کنترل و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی را از مهمترین اقدامات ستاد در راستای مقابله با خشکسالی در مناطق تحت مدیریت این استان خواهد بود.

استان اردبیل با وسعت ۱۸ هزار کیلومترمربع، از ابتدای سال‌جاری تاکنون کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی میزان بارش بهاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را شاهد بوده است.

سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار