ولی پور از انجام بیش از ۳۶ هزار تست فوری در مبادی مرز‌های ورودی کشور خبر داد.

مهدی، ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح مراقبت‌های بهداشتی در مرز‌های کشور اظهار کرد: از ۲۰ اسفند تا صبح امروز ۲۴۳ هزار و ۶۷۱ نفر از مسافران کنترل و غربالگری شده اند.

 وی افزود: در این مدت ۳۶ هزار و ۱۱۵ مورد تست فوری و ۱۱ هزار و  ۶۸۸ مورد تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده و ۵۷ نفر از مسافران نیز به صورت موقت قرنطینه شده اند.

او با اشاره به بارش‌های ۶ روز گذشته در کشور و وقوع سیل در بعضی از استان ها، گفت: در این مدت ۱۴ استان آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، تهران، خراسان‌های جنوبی، رضوی و شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و یزد نیازمند به خدمات امداد و نجات بودند و امدادگران هلال احمر در ۸۳ شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و ۱۴ محور متاثر از سیل، خدمات لازم امدادی را به هموطنان ارائه کردند.

ولی پور تصریح کرد: امدادگران به هزار و ۸۱۸ حادثه دیده امدادرسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری ۲۰۸ نفر از سیل زدگان، ۱۲۴ نفر را نیز به مناطق امن انتقال دادند و متاسفانه ۹ نفر از هموطنان (۶ نفر در گلباف کرمان و ۳ نفر در اردکان یزد) جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات افزود: با تلاش ۱۹۵ تیم امدادی شامل ۷۲۸ امدادگر، تخلیه آب از ۱۴۶ واحد مسکونی انجام و همچنین ۶۷ دستگاه چادر امدادی، ۶۴۰ تخته پتو، ۱۷۰ تخته موکت، ۵۶۰ کیلوگرم نایلون، ۱۴۰ ثوب البسه، ۵۱ بسته غذایی، ۱۷۵۱ قوطی انواع کنسروجات، ۲۴۰ کیلوگرم برنج، ۲۳۱ کیلوگرم حبوبات و ۱۴۴ کیلوگرم قند و شکر نیز میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار