فخری زاده گفت: تا کنون گزارشی از ابتلای دام به بیماری تب کریمه کنگو در خرمشهر مشاهده نشده است.

 محمد فخری زاده سرپرست دامپزشکی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: باتوجه به اینکه در خرمشهر کشتارگاه صنعتی وجود دارد، مراحل نظارت بر سلامت دام و نگه داری اصولی کشتار انجام می شود.

او افزود: در کشتارگاه صنعتی خرمشهر دام ها بعد از کشتار ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگه داری و پس از آن روانه بازار می شوند و همین امر در پیشگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو از طریق گوشت موثر است.

 سرپرست اداره دامپزشکی خرمشهر با یادآور شدن اینکه بیماری کریمه کنگو در دام بدون علامت است ، توضیح داد: بیماری توسط نوعی کنه انتقال پیدا می کند و از راه های پیشگیری از شیوع بیماری در دام، سم پاشی است که این کار در خرمشهر در حال اجراست.

فخری زاده بر اینکه شهروندان در زمان تهیه گوشت به نکات بهداشتی را در نظر داشته باشند تاکید کرد و گفت: شهروندان باید به این نکته دقت کنند که این بیماری در دام هیچ نشانه ای ندارد و برای جلوگیری از انتقال بیماری از دام بینار به انسان باید از ذبح دام و یا تهیه گوشت از اماکن نا معتبر پرهیز شود.

او ادامه داد: به شهروندان توصیه می شود برای حفظ سلامت خود گوشت قرمز را از قصابی هایی که گوشت خود را از کشتارگاه تهیه می کنند خریداری کرده تا از سلامت آن مطمئن شوند.

بیماری خونریزی‌دهنده کریمه-کنگویک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود. این بیماری در انسان، شدید و همراه با مرگ و میر حدود ۳۰ ٪ است.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.