معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: قربانی غیر بهداشتی و در خارج از کشتارگاه موجب بروز تب کریمه کنگو می‌شود.

آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار روه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری عفونی است که همه ساله با آغاز فصل گرما شیوع می یابد گفت:کنگو از گوشت آلوده دام به افراد سرایت می کند و کنه ناقل این بیماری است.

او با اشاره به ذبح قربانی در عید سعید قربان توسط مردم ، افزود: هرگونه قربانی کردن باید زیر نظر دامپزشکی انجام شود و اگر این کار در شرایط خاص و استاندارد انجام نشود، قبل از کرونا نگران بروز بیماری تب کریمه کنگو هستیم.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان بابیان اینکه در سطح شهر آبادان مکان هایی وجود دارد که دام ها  بصورت زنده عرضه  و در همان محل کشتار انجام می شود تصریح کرد: این امر ممکن است هم برای افراد عرضه کننده  و هم افرادی که از جایگاه هایی غیر از کشتارگاه که تحت نظارت دامپزشکی است دام  تهیه می کنند منجر به آلودگی شود.

یلالی گفت:اگر موردی از تب کریمه کنگو داشته باشیم، بیمار باید در شرایط ایزوله خاص و در آی سی یو بستری شود که این مساله، وضعیت نابه هنجار آی سی یوهای بیمارستان‌ها را بدتر می‌کند.

او افزود: رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت و تب کریمه کنگو را افزایش می‌دهد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:مردم گوشت مورد نیاز را تنها از محل مطمئن و مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور خریداری کنند و تاکید می شود از ذبح دام به ویژه در فصل گرما در منازل خود خودداری کنند.

 شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.