شرکت Verizon قصد فروش Yahoo و AOL را دارد

اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی خبر از فروش دو برند Yahoo و AOL به مبلغ ۵ میلیارد دلار توسط Verizon می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ارتباطی بسیار بزرگ Verizon که بخش عمده‌ای از صنعت مخابرات جهان را در اختیار خود دارد اعلام کرده که قصد دارد دو برند مطرح و برجسته خود یعنی Yahoo و AOL را به قیمت 5 میلیارد دلار به فروش برساند. فروش این دو برند بزرگ در حالی اتفاق می‌افتد که Verizon بیش از یک دهه زمان و چند میلیارد دلار هزینه برای مطرح کردن این دو برند در جهان صرف کرده است.

 ظاهرا این شرکت مخابراتی بسیار بزرگ قصد دارد یک فضای رقابتی بسیار شدید با شرکت فیسبوک به وجود آورد و یاهو و AOL را به طور کامل کنار بگذارد؛ از طرفی هم نباید فراموش کرد که این شرکت به طور جدی تمرکز خود را روی توسعه 5G در جهان گذاشته است. وریزون در سال 2018 بود که ارزش سهام خود را 4.6 میلیارد دلار کاهش داد و آن را به شرکت AOL فروخت. از طرفی هم این شرکت پلتفرم وبلاگ نویسی Tumblr را با قیمتی نامشخص به وب سایت خبری HuffPost فروخت.

Yahoo و AOL

علت فروش دو برند یاهو و AOL

این مجموعه واگذاری پس از آن‌ انجام شد که هانس وستبرگ سمت مدیر اجرایی وریزون را بر عهده گرفت و تصمیم به تغییر رویه این شرکت و تمرکز بیشتر آن روی امور مخابراتی گرفت. در حال حاضر وریزون توسعه صنعت مخابراتی و فناوری 5G را در پیش گرفته است و تاکنون در این راه 52.9 میلیارد دلار هزینه کرده است.

با این حال هنوز هیچ کدام از شرکت‌های فعال در زمینه فناوری برای خرید این دو شرکت بزرگ پیش قدم نشده‌اند و در روزهای آینده باید منتظر انتشار اخباری مبنی بر فروش این دو شرکت یا پیشنهادهای منتشر شده برای خرید آن باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار