معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از مقاوم سازی بیش از ۶۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرهاد فقیهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۲۷ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان گفت : از این تعداد ۷۷ هزار واحد، معادل ۶۰ درصد واحد‌ها مقاوم سازی شده اند.

او گفت : این مقاوم سازی، بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده و نیز ساخت واحد برای محرومان مناطق روستایی را هم شامل می‌شود.

فقیهی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار واحد روستایی معادل ۴۰ درصد واحد‌های روستایی استان غیرمقاوم هستند.

او عمده واحد‌های غیرمقاوم روستایی را مربوط به شهرستان کرمانشاه و شهرستان‌های شرقی عنوان کرد و افزود: این واحد‌ها لزوما خشتی گلی نیستند و واحد‌های آجری‌ای که اصول استاندارد در ساخت را رعایت نکرده اند را هم شامل می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه بازسازی این واحد‌های غیرمقاوم در دستور کار قرار دارد، گفت: در همین راستا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی این واحد‌ها پرداخت می‌شود.

او ادامه داد: در کنار پرداخت تسهیلات، کمک‌های بلاعوض هم برای بازسازی واحد‌های اقشار کم درآمد روستایی در نظر گرفته شده است.

فقیهی به استقبال مردم از پرداخت این تسهیلات هم اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر به دلیل وقوع زلزله‌های بسیار و نیز حوادث مربوط به سیل استقبال روستاییان برای بازسازی واحد‌های مسکونی غیرمقاوم به شدت افزایش یافته است.

او افزود: این استقبال به حدی است که سهمیه چهار هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی واحد‌های روستایی استان در سال جاری تماما جذب شده است.

این مسئول گفت: این امکان وجود دارد که با مراجعه افراد سهمیه استان را افزایش دهیم، بنابراین از همه روستاییانی که صاحب واحد‌های غیرمقاوم هستند درخواست داریم هرچه سریعتر برای دریافت این تسهیلات و مقاوم سازی واحد‌های خود اقدام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.