معلمی نماد عشق و ایثار در روزهای کرونایی

ویروس کرونا هرچند مدارس را به تعطیلی کشاند اما حریف عشق معلمان در سنگر تعلیم و تربیت نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، تعطیلی اجباری مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا گرچه اتفاقات تلخی را رقم زد، اما فرصتی برای ارائه خلاقیت ها در همه زمینه ها به ویژه در حوزه آموزش و پرورش را به وجود آورد.

ویروس کرونا مانند تغییراتی که در سایر بخش‌های جوامع انسانی ایجاد کرد، زمینه‌ساز شناخت نیازمندی‌های پنهان درحوزه آموزشی بود، اما در این بین بیشترین رسالت و البته سختی کار متوجه معلمان و به بیانی مجاهدان امر آموزش و عاشقان بیداری شد. 

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت : معلم معمار اندیشه‌ها و هدایتگر بشر از جهل و گمراهی به سوی دانش تعالی و شانی از شئون خداوند تبارک و تعالی است .

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: مقام معلم بدون تردید جایگاهی ارزشمند و مقدس است.

قاسمی افزود: هیچ قلم و بیانی نمی تواند عظمت این جایگاه شریف را ترسیم کند و بشر همواره مدیون این قشر شریف و نجیب است.

او گفت: همه معلمان در دوران کرونا جلوه هایی از ایثار و عشق به آینده سازان ایران اسلامی را به نمایش گذاشتند و برای آموزش نکات درسی به دانش آموزان هزاران محتوای آموزشی در بستر شاد تولید کردند که در طرح شناسایی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید۸۵۲ معلم استان منتخب شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: امسال برای نخستین بار طرح شناسایی  جلوه های ویژه معلمی با هدف به تصویر کشیدن و ثبت تلاش و مجاهدت معلمان در شرایط نوپدید زیستی، آموزشی و تربیتی از دوم اسفندماه سال ۹۹ در استان البرز اجرایی شد.

قاسمی با اشاره به این که در این فراخوان ۵ هزار و ۸۰۰  نفر از معلمان استان مشارکت کردند، گفت: شناسایی جلوه های ویژه معلمی در چهار مرحله مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری صورت گرفت.

او افزود: در سطح آموزشگاه یک هزار و ۳۳۳ معلم شناسایی شد که پس از داوری و ارزیابی جداگانه اعضای ستاد انتخاب شناسایی جلوه های ویژه معلمی مدارس، ۸۵۲ نفر با کف ۱۲۰ امتیاز دهی مدیران، معاونین، مشاوران و نماینده اولیا و مربیان مدارس انتخاب شدند.

قاسمی گفت: در ستاد منطقه ای نیز از بین ۸۵۲ نفر، پرونده ۲۷۱ معلم به دبیرخانه استانی ستاد طرح شناسایی جلوه های ویژه معلمی ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز افزود: از بین ۲۷۱ پرونده جلوه های ویژه معلمی به ستاد استانی، ۱۴ پرونده توانست با کسب کف ۲۰۰ امتیازی برتر شناخته شود و به مرحله کشوری راه یابد و در نهایت مریم ترکاشوند از معلمان آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ معلم نمونه کشوری شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.