رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نجات جان افراد ارزش اعمال برخی محدودیت‌ها و رعایت سخت گیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از هر ۱۰۰ مبتلای به بیماری کرونا به طور متوسط ۳.۵ بیمار در کشور و ۲.۵ بیمار در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست می‌دهد افزود: فوت ۲ تا ۳ بیمار مبتلا به کرونا در بین ۱۰۰ مبتلا به این بیماری رقم بالایی است، لذا نجات جان افراد ارزش اعمال برخی محدودیت‌ها و رعایت سخت گیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی را دارد.

او افزود: پس از هجمه شدید بیماری کووید ۱۹ در موج چهارم، چند روزی است وارد فاز نزولی بیماری شده ایم و تقریبا روند نزولی بیماری تثبیت پیدا کرده است و با اطمینان ۹۵ درصدی می‌توان گفت در این موج دیگر صعودی نخواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز از قله شیوع بیماری کرونا عبور نکرده و مدت ۱۵ روزه خطر واگیری بیماری از سوی مبتلایان کنونی، خطر مجدد شیوع کانونی و خوشه‌ای بویژه در مراسم و تجمعات وجود دارد.

او ادامه داد: هرگونه مراسم تجمعی از جمله مراسمات مذهبی، عزا داری و با توجه به قرار گرفتن در آستانه روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان مراسم‌های جشن و دورهمی حتی تجمع چند خانواده می‌تواند خطرناک باشد لذا از پذیرفتن مهمان و دعوت دیگران خودداری کنید.

شیرانی گفت: به تازگی پیک و قله شیوع بیماری کرونا را پشت سر می‌گذاریم لذا دستورالعمل‌های بهداشتی باید خیلی سختگیرانه‌تر رعایت شود تا وضعیت شیوع بیماری به ثبات برسد.

او همچنین تاکید کرد: کلیه مقررات و اعمال محدودیت‌ها باید طبق رنگبندی رعایت شود.

شیرانی اضافه کرد: اگر چه مشاغل و کسبه از اعمال محدودیت‌ها دچار زیان شده اند، اما رسیدن به وضعیت ثبات مستلزم تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: هدف کوچک و ثانویه از تعطیلی بازار و مغازه‌ها کاهش میزان شیوع بیماری کرونا است و هدف اصلی کاهش تردد‌ها و عدم خروج مردم از منازل است.

شیرانی گفت: عدم امکان خرید و دریافت خدمات و تعطیلی رفت و آمد‌ها در جامعه هدف اصلی تعطیلی بازار است.

او افزود: از نظر کارشناسان بهداشتی همه جا باید تعطیل شود، حتی ادارات و بانک‌ها اگر چه این امر امکان پذیر نیست، اما با رساندن تعداد کارکنان ادارات به یک سوم هدف ارائه خدمات ضروری و فوری است و اصلا قرار نیست خدمات طبق روال روز‌های عادی ارائه شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار