شعبانی گفت: هم‌اینک ۶ کتابخانه با بیش‌از ۶ هزار جلد و بیش از ٢ هزار عضو در این شهرستان فعال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علی شعبانی معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی ایرانشهر اظهارداشت: وجود کتابخانه‌های عمومی یک شاخص ارزشی برای هر شهر محسوب می‌شود و مبین توجه مردم به کتاب و کتابخوانی است.

او اکید کرد: از کتاب و کتابخوانی ساده نگذریم و آن را کوچک نشماریم. باید به گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه و خانواده‌ها اهتمام جدی داشته باشیم.

فرماندار ایرانشهر با اشاره به ضرورت تسری فرهنگ کتابخوانی به تمام بخش‌های جامعه، بر ایجاد یک کتابخانه عمومی در هر روستا تاکید کرد و از بخشداران و دهیاران شهرستان خواست این مساله را عملیاتی کنند.

او گفت: با توجه به لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در راستای توسعه فرهنگ کتاب، بر اختصاص یک دستگاه اتوبوس از شهرداری و تجهیز آن با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی جهت راه اندازی کتابخانه سیار و حضور و ترویج کتابخوانی در بخش های مختلف شهرستان تاکید کرد.

شعبانی به تلاش برای افزایش زیربنای کتابخانه های عمومی ایرانشهر بر اساس چشم انداز افق۱۴۰۴ و همچنین بهره‌گیری از کمک خیرین در حوزه کتاب و کتابخوانی و رشد فرهنگی شهرستان تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار