وزارت خارجه اردن ادامه هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها تحت حمایت نیرو‌های پلیس این رژیم را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم، وزارت خارجه اردن ادامه هتک حرمت مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها و اجازه ورود افراط گرایان به این مکان مقدس تحت حمایت نیرو‌های پلیس این رژیم را محکوم کرد.

ضیف الله الفایز، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: اردن اقدامات اسرائیل علیه مسجدالاقصی را محکوم می‌کند و آن را نقض آشکار وضعیت موجود تاریخی و حقوقی و نقض آشکار قوانین بین المللی و تعهدات اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر در قدس شرقی و حرمت مسجدالاقصی و قداست ماه مبارک رمضان می‌داند.

او تاکید کرد: تمامی مساحت مسجدالاقصی مختص عبادت مسلمانان است و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی اردن تنها مرجع اداره امور مربوط به این مسجد و ساماندهی ورود افراد به آن بر اساس قوانین بین المللی است.

او همچنین خاطرنشان کرد این وزارت خانه با ارسال یک یادداشت اعتراضی رسمی، توقف این اقدامات تحریک آمیز و احترام گذاشتن به وضعیت تاریخی و حقوقی و اختیارات اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی را خواستار شد.

الفایز از جامعه جهانی نیز خواست به مسئولیت خود برای اعمال فشار به اسرائیل به منظور توقف هتک حرمت مسجد الاقصی عمل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطا دهقانی
۱۵:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
جنایات صهیونی ها را نباید بی پاسخ گذاشت هجمه کشورهای مسلمان و بشر دوستانه نیاز مبرم است آیا کسی به ندای این ملت زجر کشیده پاسخ میدهند؟بشریت زنده هستند؟؟؟؟؟
آخرین اخبار