به گزارش منابع عبری نظامیان رژیم اشغالگر از تیراندازی و تکرار عملیات نابلس در کرانه باختری در ترس و نگرانی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه عبری زبان هآرتس، نظامیان صهیونیست از وقوع دوباره تیراندازی مانند آنچه که در ایست بازرسی «زعتره» در نابلس واقع در کرانه باختری اتفاق افتاد وحشت کرده‌اند چرا که وقوع چنین عملیات‌هایی باعث تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری می‌شود.

«عاموس هرائیل»، تحلیلگر سیاسی روزنامه هآرتس نوشت: عملیات زعتره زمانی انجام شد که با نزدیک شدن به اواخر ماه رمضان (روز قدس) انتظار می‌رود تنش‌ها در کرانه باختری بیش از پیش شود.

او افزود: هفته‌های آینده وضع پر تلاطم می‌شود زیرا به روز‌های دینی و ملی فلسطینیان نزدیک می‌شویم و نظامیان اسرائیل توقع دارند همانند عملیات زعتره در کرانه باختری اتفاق بیافتد.

این تحلیلگر نظامی تصریح کرد: این عملیات به علت تعویق  برگزاری انتخابات زودهنگام و تنش‌ها و درگیری‌های قدس اتفاق افتاده است. ارتش اسرائیل قصد دارد تنش‌ها در کرانه باختری را کاهش دهد تا از وقوع چنین عملیات‌هایی جلوگیری کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد عملیات زعتره در کرانه باختری پاسخی به تجاوزگری رژیم صهیونیستی بود، این عملیات امتداد مبارزه ملت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی یک شنبه شب از زخمی شدن سه نظامی صهیونیست در حمله به گذرگاه زعتره در جنوب شهر نابلس خبر دادند. کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: سه نظامی اسرائیلی بر اثر تیراندازی از یک خودرو که به سرعت در حال گذر از گذرگاه زعتره بود، زخمی شدند که حال دو نفر از آن‌ها وخیم است. عاملان این حمله از محل حادثه گریختند و ارتش در حال تلاش برای یافتن آن‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار