شیوا خسرومهر بازیگر سریال رمضانی تلویزیون می‌گوید کاملاً قبول دارم مردم دوست دارند عقد جواد جوادی و مرضیه را ببینند؛ ان‌شاءالله دعای مردم هم مستجاب شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  رقابت سریال‌ها در سه شبکه تلویزیونی میان "احضار" (شبکه یک)، "یاور" (شبکه سه) و "بچه مهندس ۴" (شبکه ۲) ادامه دارد؛ هر روز آمار‌های مختلفی از نظرسنجی این مجموعه‌ها در فضای‌مجازی مطرح می‌شود که نشان از رقابت تنگاتنگ این سه مجموعه رمضانی دارد و باید دید در پایان، نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما کدام سریال را به عنوان پربیننده‌ترین معرفی خواهد کرد.

در این میان "بچه مهندس ۴" به روز‌های حساسی رسیده که با بیماری جوادی هنوز مشخص نیست جواد جوادی و مرضیه داستان سر سفره عقد می‌نشینند یا اتفاقات دیگری در راه است. همان‌طور که پیش از این حسن وارسته طراح و نویسنده سریال در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم اعلام کرد که اتفاقات غافلگیرکننده‌ای در راه است.

همچنین سعید سعدی در جدیدترین اظهارنظر خود درباره نمایش RQ۱۷۰ واقعی در "بچه مهندس ۴" تأکید کرد این RQ۱۷۰ که امروز مخاطبان شاهد آن در سریال تلویزیونی‌اند، همان RQ۱۷۰ آمریکایی است؛ بدون هیچ دخل و تصرفی. این همان پرنده‌ای است که نیرو‌های مخلص ما آن را به زمین نشاندند. هیچ تغییر و دگرگونی در ساختار آن ایجاد نشده و توسط عزیزان با مهندسی معکوس در خط تولید قرار گرفته است. برای اولین بار در یک سریال تلویزیونی مخاطبان شاهد RQ۱۷۰ واقعی‌اند.

با شیوا خسرومهر لحظاتی به گفتگو نشستیم و او درباره شرایط سخت تصویربرداری، عکسِ جنجالی و درخواست‌های مردم از بازیگران "بچه مهندس" نکاتی را مطرح کرد که خواندنی‌اند:


بیشتر بخوانید


ماجرای عکسِ جنجالی

* خانم خسرومهر از عکسی که در صفحه‌مجازی‌تان منتشر کردید و حاشیه‌ساز شد شروع کنیم.

پروتکل‌ها خیلی جدّی دنبال می‌شود؛ هر روز تست می‌شویم و همه ماسک می‌زنیم. حتی برخی از بازیگران مثل کوروش سلیمانی تا لحظه رفتن جلوی دوربین ماسکِ خودش را برنمی‌دارد. هر روز صبح تب سنج و درجه حرارت عوامل و بازیگران مورد بررسی قرار می‌گیرد و از طرفی هفته‌ای یک بار (پی سی آر) از همه گرفته می‌شود؛ جالب است بدانید آن تصویر را زمانی گرفتیم که جواب تست‌های کرونا آمده بود و هیچ تست مثبتی نداشتیم. واقعاً تهیه‌کننده و همه عوامل دست به دست هم می‌دهند همه دوستان در صحت و سلامت به کار خودشان ادامه بدهند.

قبول دارم مردم هم دوست دارند جوادی و مرضیه را سر سفره عقد ببینند

* بسیار دیدم در کنار همه نقطه نظرات و نکاتی که مخاطبین درباره سریال شما می‌گفتند بار‌ها به ازدواج شخصیت اصلی داستان (جوادی) با مرضیه اشاره کردند؛ سرانجام این اتفاق خواهد افتاد؟

چندین بار خواستگاری را در سریال دیده‌اید. البته اینجا یک مسئله فرهنگساز هم مطرح شد؛ آقای توفیقی به خاطر عقبه رابطه عاشقانه مژگان که در دوران کودکی و نوجوانی به وجود آمد، تعلل می‌کرد جوادی با مرضیه ازدواج کند؛ و او مثل هر پدر دیگری می‌خواست تا این شناخت بیشتر شود. اما با همه این اوصاف و اتفاقاتی که در پیش داریم کاملاً قبول دارم مردم دوست دارند عقد جواد جوادی و مرضیه را ببینند؛ (خنده) ان‌شاءالله که این اتفاق بیفتد و دعای مردم هم مستجاب شود.

گویا فصل پنجمی در کار است

* فصل چهارم طوری تمام می‌شود که مخاطب منتظر فصل پنجم باشد؛ یا به قولی این داستان با تراژدی به پایان می‌رسد؟

گویا صحبتی شده فصل پنجمی در کار باشد و اگر اشتباه نکنم و چیز‌هایی که شنیده‌ام عمری باشد سال آینده ماه رمضان را در دلِ عید خواهیم داشت فصل پنجم در کنداکتور قرار بگیرد. البته همیشه عوامل سازنده زمانی به این نتیجه رسیده‌اند که کار را ادامه بدهند که مخاطبین خواسته‌اند و از کار استقبال کرده اند. جالب است بدانید که هنوز فینال کار مشخص نیست؛ تا ۱۹، ۲۰ اردیبهشت‌ماه مشغول تصویربرداری خواهیم بود؛ اما در عین حال درام، تراژدی و خانواده در ادامه قصه خواهید دید.

مردم از مرضیه شاکی‌اند!

* بازتاب‌ها را چطور می‌بینید و مردم چه درخواست‌هایی داشتند؟

به شدت از دست مرضیه شاکی‌اند. چرا آن‌قدر جوادی را اذیت می‌کند؛ از صبوری مادر مرضیه حمایت می‌کنند؛ گروهی هم در همان قسمت خواستگاری، حق را به دکتر توفیقی می‌دادند و می‌گفتند حق دارد دخترش را به جوادی ندهد. همه این پیام‌ها و بازتاب‌ها نشان می‌دهد مردم "بچه مهندس" را می‌بینند و با آن همذات‌پنداری کرده‌اند.

اعتقاد دارم "بچه مهندس" با "یاور" و "احضار" نباید مقایسه شود

* نظرتان درباره نظرسنجی‌ها و آمار‌هایی که از تلوبیون بیرون می‌آید؛ چیست؟

دوستان سر صحنه می‌گفتند فلان سریال بیشتر دیده شده و امتیاز بیشتری گرفته است. من اعتقاد دارم "بچه مهندس" با "یاور" و "احضار" نباید مقایسه شود. ما فصل چهارمیم و مخاطب خودمان را داشتیم و داریم. "احضار" و "یاور" باید با هم مقایسه شوند که برای اولین بار روی آنتن می‌آیند. مثل اینکه "بچه مهندس" را با "پایتخت" مقایسه کنند؛ آن سریال طنز است و ۶ فصل آن ساخته شده و این نوع نظرسنجی‌ها از اساس اشکال دارد. به شدت قبول دارم این سه سریال، همه تلاش‌شان را کرده‌اند تا مخاطب در منزل بنشیند و سریال ببیند تا این کرونای لعنتی آرام بگیرد.

حرف‌های مهمِ "بچه مهندس"

* به نظر شما فصل چهارم "بچه مهندس" دنبال تحقق چه اهدافی است؟

فصل چهارم "بچه مهندس" قطعاً معضل دانشجویان نخبه را هدف گرفته که متأسفانه این همه دانشجوی فعال و نخبه و کارآمد داریم، اما سرجای خودشان نیستند. بسیاری کار‌هایی مثل مسافرکشی و مغازه زیرپله‌ای دارند تا اموراتشان را بگذرانند و بخشی هم متأسفانه مغزهایی‌اند که از ایران رفته‌اند. یا مسئله عشق و عاشقی‌هایی را مطرح می‌کند که خانواده‌ها نسبت به آن‌ها درک صحیحی ندارند، چون جوان‌شان را به خوبی نمی‌شناسند. ما در سریال بار‌ها نشان می‌دهیم که فرزندان باید با پدر و مادرشان در وهله اول درباره مسائل و مشکلات و اتفاقات مشورت کنند. درباره کانون گرم خانواده بسیار صحبت می‌کنیم و اتفاق داریم که دیدنی‌اند.

غافلگیری داریم، اما با حال خوب!

* سریال با غافلگیری تمام می‌شود و یا تراژدی تلخ؟

اتفاقات غافلگیرکننده در هر قسمت داریم، اما این را می‌دانم که مردم با حال خوب فعلاً با "بچه مهندس" خداحافظی خواهند کرد؛ هرکس قلمِ حسن وارسته را بشناسد می‌داند که او هیچ‌وقت مخاطب را با حال بد تنها نمی‌گذارد.

منکر نمی‌شوم

*بسیاری به تغییر نقش اصلی و برخی از نقش‌های فرعی داستان گلایه دارند؛ چقدر این تغییرات به کار لطمه زده است؟

نمی‌توانیم منکر شویم، بالأخره مردم به آن گروه "بچه مهندس" در فصل قبلی عادت کرده بودند و دوست داشتند قصه را با همان بازیگران ادامه دهند. اما شرایط پیش نیامد و یکسری از بازیگران اضافه شدند و تغییر کردند.

پدر و مادرم خوشحال شدند سریال رمضانی بازی کردم

* در کارنامه‌تان سریال ماه رمضانی ندارید، اما با "بچه مهندس" این اتفاق افتاد...

به شدت مادرم هر سال که ماه رمضان می‌آمد بسیار گلایه‌مند بود که چرا دختر من در این سریال‌های رمضانی نیست؟ همیشه به خاطر این گلایه‌ها دلم می‌شکست و به بازیگران این سریال‌ها حسادت می‌کردم. این شکستگی دل مادرم به من منتقل می‌شد و به نوعی حسرت می‌خوردم. برای اولین بار در ماه رمضان سال قبل و امسال هم دوباره این اتفاق افتاد و بسیار خوشحال شدم که حال پدر و مادرم خوب شد. از طرفی دیگر پدرم هم نقش پدر خودم را در سریال بازی کرده که این هم برایم خوشحال‌کننده بود.

در آسانسور بازی می‌کنم

* کار جدیدی هم دارید که مشغول به کار باشید؟

من به خاطر "بچه مهندس" مجبور شدم چند کار را رد کنم، چون نمی‌شود هماهنگ کرد. اما در سریال "آسانسور" ایفای نقش می‌کنم؛ سریالی که با بازیگران میهمان و زمان ۲۰ دقیقه‌ای و گویا برای شبکه آی‌فیلم و یا نسیم تولید می‌شود. مریم کاویانی و مهدی صباحی در این سریال به صورت ثابت‌اند و بسیاری از بازیگران مثل شاهد احمدلو، سیروس همتی و امیرمحمد زند را به صورت بازیگر میهمان دیدم.

راهکار پرطرفدار شدن سریال‌های جدید تلویزیون/ چرا قدیمی‌ها بیشتر طرفدار دارند؟

* با توجه به سابقه خوبی که در سریال‌های قدیمی تلویزیون داشتید چرا آن سریال‌ها هنوز پرطرفدارترند؟

یادم می‌آید در سریال نرگس بازی می‌کردم که جزو اولین سریال‌های ۹۰ قسمتی هر شبی تلویزیون بود. بسیار در پایین آوردن درصد ترافیک مؤثر بود و حتی یادم است مردم در تلویزیون‌های پارک ملت این سریال را می‌دیدند. اما این که چرا آن سریال‌ها خیابان خلوت می‌کرد و این سریال‌ها کمتر این اتفاق برایشان می‌افتد، چون آن موقع فضای‌مجازی و این همه پلتفرم برای دیدنِ فیلم وجود نداشت. امروز شرایط ساخت سریال برای تلویزیون سخت‌تر شده و می‌دانم همکارانم هرکاری می‌کنند تا مخاطب ماهواره نبیند.

من فکر می‌کنم تلویزیون باید برای ساخت آثارش نظرسنجی کند و براساس نظر مردم و ذائقه‌شان کار سریال‌سازی را پیش ببرد. مثلاً برای ساخت فصل پنجم "بچه مهندس" از مخاطبین بپرسد کدام کاراکتر‌ها را دوست داشتند و یا از کدام نوعِ قصه و شخصیت‌پردازی رضایت دارند به همان شکل کار را پیش ببرند. همین الان وقتی می‌گویند دوست دارند یک سکانس به اسم سکانس عروسی مرضیه و جواد جوادی ببینند یعنی این سریال را دنبال می‌کنند و بسیار هم با دقت می‌بینند. وقتی بنابر نظر مخاطب کار‌ها پیش نمی‌رود در نتیجه تماشاگر پس می‌زند؛ حتی اگر جایی می‌خواهیم به شیوه و روش دیگری در فیلمنامه و کارگردانی، سریال را دنبال کنیم مخاطب را با دلیل موجه و منطقی، قانع کنیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۱۲:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
من این سریالو پیگیری نکردم فقط فصل یک شنیدم خیلی پربییننده هست چهارشم خیلی پربییننده بوده انگار درخواست داشتن پنج هم بسازن
Iran (Islamic Republic of)
زمانی
۰۸:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
فصل ۵ داره؟خیلی دوست دارم این سریالو آقای محمد رضا رهبریو کاش از اول انتخاب میشد خیلی به جوادای کوچک میخورن
Iran (Islamic Republic of)
فرزین
۰۷:۵۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
محمد رضا رهبری خیلی خوبه فصل ۵ کی ساخته میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
شیدا عباسی
۱۹:۴۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
نظرات اینجا جالب بود منو یاد زمان پخش بچه مهندس انداخت که خیلیا از مرضیه خوششون نمیومد فقط جوادو دوست داشتن توصیه میکنم کاراکترشو حذف کنید یا نقششو به شدت کم
Iran (Islamic Republic of)
مبینا جوان خواه
۱۷:۰۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
فصل پنجم فقط با محمد رضا رهبری معنا دارد ممنون از زحماتتون
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی همایونی
۱۵:۳۱ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
فصل پنجو با بازی محمد رضا رهبری بسازید
Iran (Islamic Republic of)
طاهری
۱۱:۵۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
کسانی که در مورد مرضیه میگید باهاتون موافقم
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۰۸:۰۶ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
کاش تو فصل چهار مرضیه رو میدادید سر کار خانم دیبا زاهد بازی کنن
Iran (Islamic Republic of)
رامین استادی
۰۵:۰۸ ۱۲ اسفند ۱۴۰۰
مهشید جوادی دیگه نباشه لطفا خانم جوادی از فصل چهار دیگه نباید می بود و مثله بازیگر آرزو از سرنوشت تعویض میشد
Iran (Islamic Republic of)
بارانا چاوشی از گرگان
۰۷:۱۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چقدر بچه مهندس چهار طرفدار نماها اذیت کردن به خاطر اینکه بازیگر مورد علاقشون نبود همش در تلاش بودن این سریالو و بازیگر جدیدشو تخریب کنن سریال قشنگی است فصل پنجمشم بسازید با بازی رهبری جاهدی ثریا قاسمی عبدالزضا اکبری فرهاد قائمیان...
Iran (Islamic Republic of)
سانیا
۰۹:۳۴ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
عالی بود فصل چهار پنجم بسازید
Iran (Islamic Republic of)
زهره زاهدی
۱۳:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۰
مهشید جان الان سر چ پروژه ای هستی خسته شدم از بس تو بچه مهندس و نقش تکراری دیدمت سال ۱۴۰۱ متفاوتی برای خودت رقم بزن
Iran (Islamic Republic of)
طاهری
۲۳:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
مرضیه که احتمالش بالاست عوض شه بهتر برای من که فرقی نداره خانم جوادی کارای دیگه بازی کنن قوی باشه کارحتما دنبال میکنم بالاخره جوونه این سریال دیگه سودی براش نداره یک فصل براش کافی بود یا چهار یا سه۷
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
این پسره محمد رضا با سهند خیلی خوبن پنجشم بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
فصل ۵ هم ساخته بشه و بسیار این فیلم آموزنده بود و عالی امید و ارم که تلوزیون بیشتر این فیلم را پخش کند
Iran (Islamic Republic of)
میترااحسانی
۰۸:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
من بچه مهندس چهار محمد رضا رهبری و سهند جاهدی را خیلی دوست داشتم
Iran (Islamic Republic of)
سلیمه ااا
۲۲:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تا فصل چهار این سریال کافی بود پنج نمیخواییم چیه هی کش میدید دست آقای رهبری درد نکند عالی بازی کرد❤
Iran (Islamic Republic of)
رلضیه
۰۹:۰۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
موافقم کاش مثله از سرنوشت که آرزو رو عوض کردن ولی آقای کیسان دیباج ثابت بود اینجام مرضیه رو عوض کنن
Iran (Islamic Republic of)
یکتا موحد
۱۱:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بچه مهندس چهار رمانتیک ترین سری بچه مهندس بود عشق جواد به دختر توفیقی فوق العاده بود❤❤ پنج از فضا احساسی فاصله بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی مظفری
۱۶:۳۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام چ کسی نقش مرضیه را بازی می کند فصل پنج یا اینکه کاراکترو حذف می کنید از فیلمنامه چون خاله آسیه هم در فصل دو سه چهار حضور نداشت
Iran (Islamic Republic of)
حسن اکبری
۰۸:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۰
جواد جوادی را در راه کشور شهید می کنن این فیلم سیاسی شده
Iran (Islamic Republic of)
نورا حایری
۱۳:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
من عاشق این سریالم مخصوصا چهارش باز پخششم از آی فیلم دنبال کردم این پسره که تو چهار جوادو بازی کرد خیلی دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
جباری
۰۶:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
نقطه قوت سریال بچه مهندس چهار عشق جواد جوادی به مرضیه بود مشکلاتی که براش در این مسیر به جواد میاد و براش میجنگه و بارها به دختره ابراز علاقه میکنه حتی بیمار میشه و به خاطرش حاضر میشه هر کاری کنه تا اون درد نکشه
Iran (Islamic Republic of)
فرشته حسنی
۱۳:۵۰ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
کاش در بچه مهندس چهار دیبا زاهد یا المیرا دهقانی پردیس پور عابدینی برای نقش مرضیه میذاشتید مهشید جوادی خیلی خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
این سه تا عمرا تو بچه مهندس بازی‌کننده پور عابدینی و اندی که بازیگر سینما هستند وپور عابدینی که از اول خارج از تلویزیون بازی کرده زاهدی هم کلا سه چهارتا تلویزیونی بازی کرده اونم با کارگردانان سینمایی المیرا همانی هم دیگه از وقتی دوتا خانگی بازی کرده ویه سینمایی فکر کرده دیگه چه خبره وتلویزیون را دیگه دوست نداره ضمن اینکه پور عابدینی و همانی اصلا شباهتی به مهشید جوادی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
بهاره سلطانی
۱۱:۰۲ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام خدا قوت اخر نفهمیدم ادامه داره یا ن در کل خیلی خوب بود نقطه قوت این سریال عشق جواد جوادی به مرضیه بود جمگیدن براش ❤ محمد رضا رهبری و مهشید جوادی زوج فوق العاده بودید
Iran (Islamic Republic of)
طاهره
۰۸:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلااااام من عاشق این سریالم همشو دیدم❤
Iran (Islamic Republic of)
نوشین
۱۹:۲۰ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
سریال خوبیه با بازیگر مرضیه زیاد حال نمیکنم بهتره بگم اصلا .. گزینه های بهتری بودن برای این نقش
Iran (Islamic Republic of)
رسول مقدم از مشهد
۰۷:۵۶ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
این فصل بچه مهندس یعنی فصل چهار پربییننده ترین فصل بوده حتی باز پخشش هم در آی فیلم پربییننده ترین شده و از پاییتخت ۲هم بالاتر قرار گرفت و از سریالا ی جدید مثه پس از آزادی و نوار زردم هم بالاتر بود
Iran (Islamic Republic of)
شیداقدیری
۱۳:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
محمدرضا رهبری☺❤
Iran (Islamic Republic of)
پریا فدوی از کاشمر
۱۰:۱۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
خییلی سریال خوب و اموزنده ای بود قدر عشق جواد به مرضیه ؛قضاوت شدن تا اوج نا امیدی رفتن شکست خوردن و دوباره بلند شدن بچه مهندس چهار❤ واقعا سختی های این بچه در فصل چهار قابل قیاس با سه فصل قبل نبود
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۲۳:۰۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
بابا معلوم نیست اینا کارشون ی روز میگن میسازیم ی روز ن سر پروژه های دیگه هستن فکر این چیزا نیستن که کارگردانشم برای پروژه عید مشغوله معلوم نی چ داستان چرتی برای فصل پنج طراحی کردن با کار رو پروژه های دیگه
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه زاهدی
۲۰:۳۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
پیج اصلی بازیگر بچه مهندس چهار
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۱۲:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
کاربرای این سایت به من جواب بدید داره ساخته میشه فصل پنج؟ من که سریال تمام شده بود ماه رمضون درخواست فصل پنج داده بودم پیج تههیه کننده اش نمیدونم دیده یان و بازیگر جوادم عالی بود رهبری
Iran (Islamic Republic of)
هادی نصرتی
۰۹:۴۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
پیج اصلی این پسره بازیگره فصل چهار نقش جوادیو میخوام
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۵:۳۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
دوتا عاشق تو فیلم بهم رسیدن
Iran (Islamic Republic of)
Dr yosefi
۰۴:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
وای این سریال عالی هستش پا به پای فصل یک و چهارش اشک ریختم فصل یک سکانسای تنبه شدن جوادی خیلی دردناک بود چهار دقیقا درد هاش تکرار شدن
Iran (Islamic Republic of)
علی هاشمی
۱۲:۰۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
دختره شوهر داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
هلیا
۰۹:۳۱ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
پنج داره؟چهارشو خیلی دوست داشتم
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۲۱:۳۸ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
خیلی سریال قشنگی بود آی فیلم داد نگاه کردیم چهارشو
Iran (Islamic Republic of)
ارشیا
۱۱:۱۳ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
رهبری و حصاری از این مهشید جوادی خیلی بهترن
Iran (Islamic Republic of)
شیدا بهمنی
۱۹:۵۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
محمد رضا رهبری از حصاری خیلی بهتر بود❤
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین قادری
۰۶:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
پنج هم بسازید ی کم ضعف داشتن تو چهار در کل خیلی خوب بود رهبری عالیه
Iran (Islamic Republic of)
علی سبجانی از کرج
۰۹:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
محمد رضا و مهشید خیلی بهم میایید
Iran (Islamic Republic of)
زهره قاسمی رشت
۱۳:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
پس اسمش محمد رضاست بازیگر خیلی خوبیه خوشم اومد ازش اتفاقا نقش جواد بیشتر بهش میومد شباهتش به اون پسر بچه فصل دو زیاده پنجم اگر میسازن حتما خودت باش
Iran (Islamic Republic of)
صبا رحیمی از استان گلستان
۱۵:۳۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
محمد رضا رهبری مهشید جوادی زوج خیلی خوبی بودید من بارها سکانسایی که جواد بامرضیه حرفای عاشقانه میزنه یا جشن و دورهم جمع شدنشونو میبینم بخشای عاشقانه عالی بازی کردی رهبری گریه و التماس کردنت برا عشقت
Iran (Islamic Republic of)
معصومه باقری از کرمانشاه
۱۴:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام عالی بودش
Iran (Islamic Republic of)
ساره
۰۲:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
پنجو بسازید همین دوتا حتما بازی کنن رهبری و جوادی
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب احمدی از یزد
۱۱:۴۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام بله بازیگره مامان زهرا ما خیلی دلمون میخواست ببینیم جوادی چحوری میره خواستگاری مرضیه و باهاش حرف میزنه و چ حرفای عاشقانه ای میگه شب خواستگاری و قبلش خیلی قشنگ بود جشن کافه و عقد حرممم بسیار زیبا و عالی بود فصل پنجمم بسازید و خودتونو آقای رهبری باشید
Iran (Islamic Republic of)
نسیم عمرانی
۰۸:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
بله خیلی سریال قشنگی بود من فداکاری جواد برای مرضیه رو دوست داشتم خیلی زوج خوبی بودن بچه مهندس4
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه نوری
۱۴:۱۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام خدا قوت لطفا فصل پنج را بسازید ؛خواهشا خواهشا همان بازیگری که فصل چهارو بازی کرد نقشو ادامه دهد
Iran (Islamic Republic of)
فرهادی از تهران
۱۰:۳۶ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید بچه مهندس ۵ در حال ساخته یان؟خیلی قشنگ بود بچه مهندس چهار به نظرم اگر رهبری از اول نقش جوادیو داشت سریال خیلی خیلی قشنگتر میشد لطفا فصل پنچ اگر ساخته میشه ایشون حتما حتما باشن
Iran (Islamic Republic of)
نغمه ولی پور
۰۲:۰۸ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
لطف کنید بچه مهندس پنجو بسازید لطفا ترکیب بازیگران فصل چهارمو حفظ کنید مخصوصا محمد رضا رهبری
Iran (Islamic Republic of)
صابر عباس پور
۰۸:۰۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام فصل چهارشو دیدم قشنگ بود لطفا فصل پنجو آماده کنید با بازی محمد رضا رهبری و بقیه دوستان...
Iran (Islamic Republic of)
ستاره رحیمی از تبریز
۱۰:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
بچه مهندس پنجو درست کنید حتما با بازی محمد رضا رهبری خیلی شبیه یونا تدین و مانی رحمانی هست
Iran (Islamic Republic of)
شادی جهانی
۱۹:۰۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
بچه مهندس پنجو زودتر بسازید با بازی محمد رضا رهبری
Iran (Islamic Republic of)
رویا عبداللهی
۲۱:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
اینقدر محمد رضا رهبری و مانی رحمانی شبیهن حسرت میخورم از فصل سه رهبری نبود
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه رحمانی
۱۴:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
عاشق بچه مهندس چهار هستم تو رو خدا پنجو بسازید با بازی محمد رضا رهبری
Iran (Islamic Republic of)
مبینا محمدی از تبریز
۰۸:۲۴ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
بچه مهندس پنجو بسازید با بازی محمد رضا رهبری مهشید جوادی
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۲۰:۲۴ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
من خیلی شمارو تو فیلم بچه مهندس دوست دارم آقای محمد رضا رهبری
Iran (Islamic Republic of)
معصومه علیخانی از سمنان
۲۰:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
آقای محمد رضا رهبری عالی بودید نمیدونید قسمت نوزده بی قرار بودید چقدر گریه کردم جواده تنها بی کس
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه رضا پور
۱۵:۴۱ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
درست کنید بچه مهندس پنجو با بازی محمد رضا رهبری
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی سلیمی از بجنورد
۱۱:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام تو ماه رمضون قول بچه مهندس پنج دادید با محمدرضا رهبری و بقیه دوستان تو لایو ؛بسازید منتظر بودیم ۱۴۰۱ ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
مهلا معروفی
۱۰:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
بچه مهندس پنج بسازید با بازی آقای رهبری قائمیان..
Iran (Islamic Republic of)
حسین اکبری
۲۱:۰۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
آقای محمد رضا رهبری عالی بود در نقش جواد جوادی بسیار با احساس و مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
ملیحه رسول زاده کرمان
۱۷:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
آخر وصالشونو بعد از کلی ماجرای عاشقانه دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۶:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
محمدرضا رهبری برای نقش جواد مناسب تر بود خیلی شبیه بازیگر بچه مهندس دو هست
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۱۰:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام سختی های رسیدن عاشق به عشقش خیلی جذاب بود در بچه مهندس چهار
Iran (Islamic Republic of)
مائده احمدی
۱۰:۰۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
محمدرضا رهبری و بقیه عالی بودین فصل پنجو بسازید اقای رهبری عاشق عاشقی هات برای مرضیه شدم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی رسولی از چالوس
۰۹:۱۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید خیلی خوب بود بچه مهندس چهار بچه مهندس پنج را بسازید لطفا با همین ترکیب
Iran (Islamic Republic of)
سحر عبدی
۰۸:۳۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سکانس کافی شاپ بی نظیر بود مخصوصا لحظه ای که سمت هم رفتن با خنده
Iran (Islamic Republic of)
صادق رنجبر
۰۸:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام عالی بود بچه مهندس چهار سکانس عقد این پسر یتیم داخله حرم امام هشتم خیلی خوب بود بازیگر بچه مهندس چهار خیلی بهتر از قبلی بودو بیشتر به کودکی و نوجوانیش شباهت داشت
Iran (Islamic Republic of)
زهرا اناری نصری
۱۹:۴۵ ۳۰ دی ۱۴۰۰
لطفا فصل 5 و7و7و8 بجه مهندس را با بازیگر محمد رضا رهبری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴۰۰
۱۷:۰۹ ۲۷ دی ۱۴۰۰
بجه مهندس عاااااااالیه من امیدوارم فصل پنج هم ساخته شود
Iran (Islamic Republic of)
ستایش
۱۳:۵۷ ۲۴ دی ۱۴۰۰
عالی فیلم بچه مهندس مرضیه خیلی مهروبونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۴ دی ۱۴۰۰
مردم بازیگر را میبیند وبا ان ارتباط میگطرند چرا بازیگر ما را عوض کردیم ما همه یک صدا میگوییم یا اقای روزبه حصاری یا هیچ کس میخواهید با کس دیگر بسازید اصلا بهتر است نسازید شور و هیجان فصل سوم از بین رفته چه کار میکنید با سریال بچه مهندس ان دارد سقوط میکند خبرندارید چه بلایی با حذف اقای حصاری بر ان امده مابه این انتخاب اعتراض د ا ریم عوامل چرا نمیبینید بیننده را به بیننده و نظرات ان احترام بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
نفس
۰۰:۲۲ ۲۴ دی ۱۴۰۰
سلام سریال بچه مهندس خیلی بازیگران نابلد و حرفه ای نداشت چون با حذف اقای حصاری معلوم شد سطح شکوفایی ان در چه حد است وخیلی به شدت افت داشت درحالی که در فصل سوم خیلی شکوفا شد وقله های پیشرفت را طی می کرد و ناگهان سقوط کرد امیدوارم که عوامل اشتباه قبل رانکنند واقای حصاری در فصل پنجم باشند
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۲۱ ۲۱ دی ۱۴۰۰
سلام به همگی اولا فیلم خوبیه ولی شخصی که جای جواد جوادی اوردن خیلی خراب شد اون اولی خوب بود کاش در فصل پنجم اون سخص را بیارن
Iran (Islamic Republic of)
نااتددددد
۱۷:۴۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
بچه مهندس دیگه چرا سیاسییییییی شددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
Ghasem najafpour
۲۲:۲۲ ۱۴ دی ۱۴۰۰
آخه این فصل چهارم بچه مهندس چیه همه قیافه های بازیگران در جای خودشون ولی جواد جوادی قیافش عوض شده نه از تابش خبری هست نه از قاسم و نه از خانم وصال
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۰۲:۴۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
بچه مهندس 5 رو لطفا از روزبه حصاری استفاده کنید تا بیننده بیشتر جذب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا خیلی عاااالیه این سریال، خصوصا بازی زیبای آقای رهبری
از همه ی عوامل و بازیگران این سریال متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
وای چقد نگرانیم این دوتا تو فیلم به هم برسن.مرد مومن مردم الان جوونای خودشون تو خونه موندن بعد نگران فیلم باشن
Iran (Islamic Republic of)
بلینک
۰۹:۳۹ ۰۹ دی ۱۴۰۰
سکانس عقدشون تو اینترنت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
از فیلمش خوشم نمیاد خیلی بازیگراش نچسب و پاستوریزه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا متاسفم برای صدای سیما به جای اینکه این روزها که حال مردم خوب نیست ، حال مردمش را خوب کند ،
سریال هایی ساخته میشود که تراژدی و پر استرس ،یک چیز بسازید حال مردم خوب شود
،تازگی هم یاد گرفتند پایان ها باز ،میگند فصل بعدی ،۲ فصل می خواهد ازدواج کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
از همون چند سال قبل از اسم این سریال بدم میومد حتی یک قسمتش رو هم نگاه نکردم واقعا فیلم چرتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوب نیست ندیده قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
چه دل خجسته ای دارین که سریال های سرشار از غم و غصه رو تماشا می کنید!
نویسنده ها و کارگردان و هر کسی که عوامل سازنده ی این سریال های پمپاژ غم و غصه هستند با این شرایط غم و غصه ی مردم که نیاز به روحیه مثبت دارند، اون دنیا به جهت این که بیشتر باعث افسرده شدن مردم میشن و بیشتر غصه دارشون میکنن، اون هم توی این روزها که آمار خودکشی هم بالاتر میره و ناشی از یاس و نا امیدی و سیاه دلی هستش ، و این سریال ها بیشتر دل ها رو تیره و غم ها رو افزون میکنن. کمی از سینمای هند یاد بگیرن که فیلم هایی درست میکنن که مردم فقیر و ضعیف برای همون لحظات ، غم و غصه هاشون رو فراموش کنن و شادی رو در زندگی هاشون با رنگ و لعاب های شاد و داستان های مهیج، بیارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
انقدر که بهش آب بستن مزه اش رفته
Iran (Islamic Republic of)
عاقد
۱۷:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در ایام کرونا من نمیتونم تو عروسیشون باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ب امید بچه مهندس ۶۰م...صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بچه مهندس، هر سال روند تکاملی خودش را داره، عالیه
داستان جذاب تر شده، بازیگرا جا افتاده تر شدن.
دوستانی هم که مخالفن، چند دسته هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
رفیقای جواد قاسم و مسعود چی شدن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
بچه مهندس چهار لوسبازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه قراره عقد واقعی کنن، چه با احساس،، انشااله دعا مردم اجابت بشه
Iran (Islamic Republic of)
Zabanderaz
۱۵:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نود درصد سریالها وفیلم های ایرانی اصلا به زندگی نرمال مردم ارتباطی ندارند. سریالی که نه کمیک مناسبی دارد نه داستان جالبی دارد نه اموزندگی دارد نه حتی سرگرمی دارد جای سوال است چرا ساخته میشود با این هزینه های سنگین از بیت المال بی صاحب؟؟؟ بدبخت مخاطبی که از ناچاری اول تا آخر این بی محتوایی که ( فحاشی پنهانی است )به بیننده را تماشا می کند.
Iran (Islamic Republic of)
عاقد
۱۷:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
در ایام کرونا من نمیتونم عروسیشون باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
نون دونیه داداش، برای ما اگه آب نداشته باشه برای سازندگانش نون داره، هر دقیقه که کشش بدن، کلی بودجه بابتش میگیرن و مهم نیست که مخاطب بخواد یا نخواد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی چرته چیه اخه مرجیه چی شد مزگان چی شد مسخره ست.
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بد ترین قسمت سریال بچه مهندس همین فصبمل چهارمشه. نه کارگردان همون قبلیه نه بازیگر. تهیه کننده گفته هر کی نمی خواد نیاد هرجور شده من بچه مهندس رو می سازم!
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بد ترین قسمت سریال بچه مهندس همین فصبمل چهارمشه. نه کارگردان همون قبلیه نه بازیگر. تهیه کننده گفته هر کی نمی خواد نیاد هرجور شده من بچه مهندس رو می سازم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه میخوای کارگردان و نویسنده و... را جلوی دوربین ببینی.. د
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
عید فطر ایشالا عروسیشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فکر میکردیم به سریالی. در مورد نخبه ها. و گفتمان انها. و تکنولوژی های جدید سرو کار داریم .. ولی تا اینجا همس پلیس بازی و عشق و مریضی سخت و،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بچه مهندس عالیه
۱۲