فولکس واگن در راه تولید تراشه برای خودروهای خودران

فولکس واگن تراشه‌های خاص خود را برای اتومبیل‌های خودران طراحی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، گزارش‌ها حاکی از آن است که، هربرت دیس (Herbert Diess) رئیس شرکت فولکس واگن (Volkswagen)، در مصاحبه‌ای گفت که فولکس تراشه‌های با عملکرد بالا را برای خودرو‌های خودران طراحی می‌کند. دیس گفت که این مسئله در مورد ساخت بهترین سخت افزار ممکن بود، این حرکت به فولکس واگن صلاحیت بالاتری را در تعریف پردازنده‌های خود می‌دهد.

توسعه نرم افزاری شرکت فولکس واگن

این خودروساز تراشه‌ها را خود نمی‌سازد، اما می‌خواهد حق ثبت اختراع را داشته باشد. بخش نرم افزار این شرکت یعنی Cariad توسعه خواهد یافت تا تخصص مربوطه را توسعه دهد.

فولکس واگن در راه تولید تراشه برای خودروهای خودران

حرکتی مانند این ممکن است کلیدی برای هدف فولکس برای تبدیل شدن به یک مارک چابک‌تر و با فناوری باشد. تسلا برای اتومبیل‌های قبلی به سخت افزار استاندارد NVIDIA متکی بود، اما به سمت تراشه‌های سفارشی سوق پیدا کرده است. چون به آن امکان کنترل بیشتر در مورد پیشرفت کامل خودرانگی و راندن اتوماتیک را می‌دهد.

این دستگاه می‌تواند به جای شکل دادن به تلفن‌ها و رایانه ها، پردازنده‌هایی مناسب با استراتژی محصول خود ایجاد کند. باید مدتی صبر کرد تا نتایج کار طراحی فولکس واگن را دید. اگر این شرکت موفق شود، می‌تواند نسبت به رقبا برتری داشته باشد.

شرکت مینی که در واقع مالک آن بی ام و است نیز ، چندی پیش در قالب اطلاعیه‌ای اعلام کرد، برای معرفی آخرین ماشین مجهز به موتور احتراقی خود در سال ۲۰۲۵ برنامه‌هایی دارد و می خواهد به کلی به تولید خودروهای برقی و خودران روی بیاورد. در این راستا، مینی در حال کار بر روی یک پلتفرم هدفمند EV با همکاری شرکت Great Wall Motor برای معرفی اتومبیل‌های الکتریکی جدید از سال ۲۰۲۳ به بعد است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودروی خودران یه رؤیاست
آخرین اخبار