ایجاد انقلابی در دنیای خودرو های برقی با باتری های پر ظرفیت

باتری‌های جدید ساخته شده برای خودروهای برقی می‌تواند دنیای این خودروها را متحول کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آلودگی هوای ناشی از سوختن بنزین و گازوئیل‌های خودروها، باعث شد تا شرکت‌های خودروسازی از موتور‌های احتراقی به ساخت موتور‌های الکتریکی و برقی روی بیاورند. فناوری‌های بسیاری تاکنون به پیشرفت ساخت این نوع از اتومبیل‌ها کمک کرده و هنوز هم توسعه ساخت این خودرو‌ها روز به روز در حال پیشرفت بیشتری است. گزارش‌های جدید منتشر شده که خبر از وجود فناوری جدیدی داده که می‌تواند انقلابی در دنیای اتومبیل‌های الکتریکی ایجاد کند.


بیشتر بخوانید


باتری برای خودروهای برقی با ظرفیت 500 کیلووات ساعت

گزارشی درباره فناوری جدید شرکت نانو Nanum برای تولید اولین بدنه اتومبیل الکتریکی که می‌تواند به عنوان باتری ساختاری فیبر کربن برای شارژ خودرو به جای باتری‌های ماشین الکتریکی سنتی استفاده شود، منتشر کرده است. این شرکت فناوری این بدنه را روی قایق‌هایی که می‌توانند در دریا حرکت کنند آزمایش کرده و در حال حاضر به دنبال استفاده از آن در اتومبیل‌ها نیز است. این باتری انقلابی با ظرفیت حداکثر ۵۰۰ کیلووات ساعت می‌تواند مستقیماً از روی شاسی کار کند.

ایجاد انقلابی در دنیای اتومبیل های برقی با باتری های پر ظرفیت

در حال حاضر، بهترین اتومبیل‌های برقی شرکت تسلا دارای یک باتری با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت هستند، این باتری جدید نسبت به باتری‌های لیتیوم یون، وزنی سبک‌تر دارند و ارزان‌تر و دارای پیل‌های برقی هستند که می‌توانند بدون نیاز به شارژ مجدد دهه‌ها دوام داشته و کارآمدتر باشند. این باتری می‌تواند بیش از ۵۰ هزار بار یا حداکثر تا ۱۳۷ سال شارژ مجدد بدون نیاز به تغییر به کار خود ادامه دهد و با اتصال و کار بر روی تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها نیز سازگار است.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که این خودرو‌های الکتریکی با ایمنی بالاتری نیز عرضه می‌شوند و این باتری‌ها خطر بزرگ و قابل توجهی برای سلامت راننده یا سرنشینان ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
من خودم یه گریبکس اتوماتیک اختراع کردم که ده هزار دنده میخوره و قیمتشم نصف گریبکسای اتوماتیکه و مصرفشم کمتره ولی ایران خودرو بهانه میاره و نمونه سازی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
منظورش اینه که بدنه خودرو کلا از باطری ساخته بشه ؟
آخرین اخبار