مهم‌ترین حوادث ۱۳ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

هکر ۲۰ ساله در کازرون دستگیر شد

فرمانده انتظامی فارس از دستگیری هکری ۲۰ ساله در شهرستان کازرون خبر داد و گفت: این هکر از ۸۰۰ حساب بانکی در سراسر کشور برداشت کرده بود.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: در پی مراجعه یک شهروند کازرونی به پلیس فتا این شهرستان و ارائه مرجوعه قضائی در خصوص رسیدگی به برداشتی غیرمجاز از اطلاعات حساب بانکی وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: در رصد‌های سایبری، مأموران پلیس فتا با یک سایت فروش کتاب مواجهه و در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد درگاه متصل به این سایت جعلی بوده و متصرف آن با استفاده از تبلیغات در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی قربانیان را به درگاه جعلی کشانده و با سرقت اطلاعات بانکی و سوءاستفاده از رمز دوم حساب آنان اقدام به برداشت از حساب قربانیان کرده است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این راستا اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا در خصوص شناسایی متهم انجام و با هماهنگی مقام قضائی، وی طی یک اقدام غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سردار حبیبی تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به جرم ارتکابی اقرار و اظهار کرد که با طراحی ربات و ارسال لینک جعلی به اطلاعات کارت کاربران دسترسی پیدا کرده و با برداشت از حساب آن‌ها اقدام به خرید شارژ و سپس شارژ‌های خریداری شده را با قیمت پایین‌تر به افراد می‌فروخته است.

او افزود: این متهم ۲۰ ساله با روش فیشینگ از ۸۰۰ حساب بانکی مربوط به قربانیان در نقاط مختلف کشور، مبلغ ۴ میلیارد ریال برداشت کرده که در این خصوص پرونده تشکیل و در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان فارس از شهروندان درخواست کرد با بالا بردن سطح سواد اینترنتی از دادن اطلاعات بانکی خود به سایر افراد خودداری و اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از آپ استوری‌های شناخته شده و معتبر دریافت و به هیچ عنوان به اپلیکیشن‌هایی که در گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، اطمینان نکنند.

سردار حبیبی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشکل در فضای مجازی آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا بخش فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

کشف زمین خواری ۴ میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: در راستای مبارزه با زمین خواری و رفع تصرف اراضی ملی، مأموران انتظامی شهرستان اقلید با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی، ۵ هکتار زمین را در یکی از بخش‌های این شهرستان که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، شناسایی کردند.

او گفت: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و هماهنگی با مقام قضایی یک نفر متهم را در این خصوص شناسایی و دستگیر و زمین‌های مورد نظر رفع تصرف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضی تصرف شده را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده اند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف اراضی ملی توسط افرادسودجو را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف خودرو حامل کالای قاچاق میلیاردی در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از توقیف خودرو سواری حامل کالای قاچاق به ارزش بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان هنگام گشت زنی در محور شیراز - سپیدان، به یک دستگاه سواری پژو پارس مشکوک و آن را توقیف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲۶۴ دستگاه دوربین مداربسته و تعداد دیگری وسایل مربوطه قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۳ سارق با ۱۶ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از دستگیری ۳ سارق و اعتراف آن‌ها به ۱۶ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان لامرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی مأموران انتظامی و انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این راستا ۳ متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد تصریح کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی به ۱۶ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند.

سرهنگ زارع پور گفت: سارقان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

کشف ۴۴ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف ۴۴ هزار نح سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: ماموران یگان امداد هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را توقیف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از اتوبوس ۴۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و یک متهم دستگیر شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای قاچاق مکشوفه ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

دستگیری سارق موتورسیکلت در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از شناسایی و دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت مسروقه از وی خبر داد.
سرهنگ محسن لشکری اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت و ادوات کشاورزی در سطح شهرستان سرچهان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی میدانی و تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی یک متهم به هویت معلوم شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با اشاره به اعتراف متهم به سرقت یک دستگاه موتورسیکلت، گفت: در این راستا موتورسیکلت مسروقه کشف و متهم در تحققات تکمیلی تا کنون به ۳ فقره انواع سرقت اقرار کرد.

سرهنگ لشکری افزود: سارق پس از انجام مراحل قانونی و قضایی، از آن طریق روانه زندان شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.