مهم‌ترین حوادث ۱۱ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروزشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۲ میلیاردی کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه اتوبوس حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۲ هزار و ۴۲۰ عدد بلبرینگ، یک هزار و ۱۰۰ پاکت آفت‌کش گیاهی، ۲۸ عدد موس، ۲۳ عدد تلفن بی سیم، ۱۴ عدد لپ تاپ، ۶ عدد مانیتور، ۳ عدد تبلت و ۲ دستگاه دوچرخه خارجی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۲ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارقان و کشف موتور سیکلت‌های مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری ۳ سارق و کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر وجود ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در منزلی در یکی از روستا‌های این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی پاسگاه ابرج قرار گرفت.

او با اشاره به محرز شدن صحت گزارش‌های دریافتی با انجام تحقیقات محسوس و نامحسوس، افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها سابقه سرقت از شهرستان‌های شیراز و ارسنجان دارد، گفت: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

صاعقه جان دختر ۱۶ ساله دارابی را گرفت

رئیس مرکز اورژانس داراب از مرگ دختر ۱۶ ساله دارابی بر اثر برخورد صاعقه و آسیب دیدگی سطحی برادر ۱۸ ساله وی در این شهرستان خبر داد.

هادی کشاورز افزود: این دختر نوجوان روستایی، به همراه خانواده خود در یکی از زمین‌های زراعی تنگ طه از توابع بخش جنت شهرستان داراب مشغول بکار بود که صاعقه با او برخورد کرد و جان باخت.

رئیس مرکز اورژانس داراب با بیان اینکه برادر ۱۸ سال این دختر نوجوان نیز در این حادثه بصورت سطحی آسیب دیده است، عنوان کرد: متأسفانه در این حادثه دختر جوان بر اثر شدت سوختگی جان باخت و برادر وی نیز توسط عوامل اورژانس داراب به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان منتقل شده است.

او با بیان اینکه این دختر جوان ۱۶ سال سن داشت، افزود: پس از برخورد صاعقه بهاین دختر در صحنه حادثه جان خود را از دست داد.

دستگیری ۴ سارق موتورسیکلت و کشف ۲۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از شناسایی و دستگیری ۴ سارق موتورسیکلت و کشف ۲۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی بیان کرد: در پی وقوع چندین سرقت موتورسیکلت در جهرم، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی و تقویت گشت‌های انتظامی، موفق شدند در این خصوص ۴ سارق حرفه‌ای را شناسایی و با کسب دستور مقام قضائی در اقدامی عملیاتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی جهرم تصریح کرد: با دستگیری این ۴ متهم پرده از راز سرقت ۱۷ دستگاه موتورسیکلت، ۴ فقره سرقت از باغات و ۳ فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره برداشته شد.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، اظهار کرد: شهروندان ضمن توجه به هشدار‌های پلیسی و دقت در نگهداری از اموال خود به ویژه موتورسیکلت‌ها که اغلب بدون قفل و حفاظ در ساعات مختلف شبانه روز در معابر و خیابان‌های شهر رها می‌گردند زمینه وقوع سرقت را کاهش دهند و موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

ناکامی سوداگران مرگ در انتقال ۴۷ کیلوگرم تریاک

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۴۷ کیلوگرم مواد مخدرتریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت:ماموران انتظامی این شهرستان درراستای تشدیدطرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر سطح حوزه، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور اصلی "شیراز- اصفهان" به یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۴۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای درداخل بدنه خودروجاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده بابیان اینکه در این خصوص دونفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد، تاکید کرد مبارزه جدی و بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ دردستورکارپلیس قراردارد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده افراد و یا خودرو‌های مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان داشت: در اجرای طرح برخورد با راکبان موتورسیکلت‌های سنگین و قاچاق در سطح شهرستان، ماموران یگان امداد ضمن گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی خود، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین را توقیف کردند.

او افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد این موتورسیکلت، قاچاق و فاقد مجوز قانونی است که در ادامه برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این موتورسیکلت را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: دراین خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

کشف ۲ میلیارد ریال کالای خارجی قاچاق 

فرمانده انتظامی خرامه از کشف محموله لوازم یدکی خودرو قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان الله کریمی عنوان داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودرو ۳۸۰ قلم انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق کشف و یک نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به ارزش تقریبی دو میلیارد ریالی کالای مکشوفه برابراعلام کارشناسان تصریح کرد: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، و ازشهروندان درخواست داریم درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا" با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.