اجازه دسترسی به قابلیت رهگیری، راه رایگان شدن فیسبوک و اینستاگرام در iOS

فیسبوک با افزودن اطلاعیه ای در برنامه های موبایل iOS خود از کاربران اجازه دسترسی به قابلیت رهگیری آن‌ها را خواست.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، فیسبوک به کارزار خود علیه بروزرسانی حریم خصوصی iOS ۱۴ اپل ادامه می‌دهد و با اضافه کردن اطلاعیه‌ای در برنامه iOS خود، به کاربران می‌گوید اطلاعاتی را که از برنامه‌ها و وب سایت‌های دیگر جمع آوری می‌کند "می تواند به رایگان نگه داشتن فیسبوک کمک کند. " البته پیام مشابهی در برنامه iOS اینستاگرام هم مشاهده شد.

معاون رئیس فیسبوک، از اطلاعیه‌ها به عنوان "صفحه‌های آموزشی" یاد کرد و گفت که آن‌ها "جزئیات بیشتری در مورد نحوه استفاده از داده‌ها برای تبلیغات شخصی" را ارائه می‌دهند.

استفاده فیسبوک از اطلاعات کاربران

فیسبوک در اعلان این دو اپلیکیشن می‌گوید از اطلاعات شما برای سه منظور استفاده می‌کند: نمایش تبلیغات سفارشی، رایگان نگه داشتن سرویس‌ها و حمایت از کسب و کار‌هایی که ادامه فعالیتشان به تبلیغات وابسته است.

اجازه دسترسی به اطلاعات راه رایگان شدن فیس بوک و اینستاگرام

فیسبوک اعلام کرد: با توجه به اینکه اپل گفته بود نمایش اطلاعات کمکی مجاز است، ما پیش از نمایش پنجره دریافت مجوز اپل صفحه‌ای آموزشی را نشان می‌دهیم که به کاربران کمک می‌کند تا درباره استفاده از اطلاعاتشان آگاهانه تصمیم بگیرند. این صفحه به کاربران نشان می‌دهد که ما چگونه از این اطلاعات برای نمایش تبلیغات سفارشی استفاده می‌کنیم و اگر این قابلیت را فعال نکنید، چگونه استفاده از این اطلاعات را محدود می‌کنیم. صفحه‌ ما همچنین به کاربران می‌گوید که به خاطر پیش‌نیازهای iOS 14.5 این پیام را می‌بینند.

بحث قابلیت ردیابی و شفافیت مدتی است که داغ شده و اعتراضات زیادی را هم در پی دارد. تحقیقات یک شرکت امنیتی به این واقعیت اشاره می‌کند که گوشی هوشمند Redmi Note ۹ شیائومی به ۵۴ برنامه اجازه می‌دهد تا سیاهه مربوط به سیستم را بخوانند در حالی که Galaxy A۱۱ سامسونگ این اجازه را به ۸۹ برنامه می‌دهد. در نتیجه، داده‌های ردیابی مخاطب در اختیار بسیاری از برنامه‌هایی که نیازی به دسترسی به داده‌های ردیابی مخاطب ندارند هم قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار