رئیس نورالینک این شرکت را ترک کرد

رئیس شرکت نورالینک در توئیتی اعلام کرد که او این شرکت بزرگ فناوری را ترک کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شرکت Neuralink مکس هوداک در توئیتی اعلام کرد که او شرکتی که با مدیر عامل تسلا یعنی ایلان ماسک تأسیس کرده بود را ترک کرده است. هوداک توضیحی در مورد دلیل ترک شرکت یا جزئیات شرایط خروج خود نداد. وی در توئیتی نوشت: "من دیگر در Neuralink نیستم (از چند هفته پیش). من به سمت چیز‌های جدید می‌روم و همچنان به عنوان یک تشویق کننده بزرگ برای شرکت نورالینک باقی مانده ام! "

شرکت نورالینک (Neuralink) بر توسعه رابط‌های مغز و ماشین متمرکز شده است. ماه گذشته، این شرکت ویدیویی را منتشر کرد که به نظر می‌رسد میمونی با کاشت نورالینک در مغزش، نشانگری را روی صفحه رایانه، با استفاده از ذهن خود حرکت می‌دهد.

تاسیس شرکت نورالینک

ماسک و هوداک شرکت نورالینک (یا نئورالینک) را به همراه چند نفر دیگر در سال ۲۰۱۶ تأسیس کردند و ماسک میلیون‌ها دلار پول در این کار سرمایه گذاری کرد. سال گذشته، استات نیوز گزارش داد که برخی از کارمندان سابق، یک فرهنگ آشفته داخلی را از نورالینک توصیف کردند و گفتند که دانشمندان همیشه وقت کافی برای تکمیل پروژه‌ها را ندارند.

در حالی که نورالینک رابط‌های مغز و ماشین را اختراع نکرده است، اما فناوری آن شامل سیم‌های نازک، انعطاف پذیر و الکترود‌های بیشتر نسبت به سایر دستگاه‌ها است و به طور بالقوه داده‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

رئیس نورالینک این شرکت را ترک کرد

ماسک اظهار داشت که می‌توان روزی از فناوری نورالینک استفاده کرد، چون به انسان اجازه می‌دهد تا با همزیستی هوش مصنوعی، مغز انسان را با یک هوش مصنوعی ادغام کند.

نورالینک در پی تولید دستگاهی است که روزی بتواند به افراد معلول امکان دهد از طریق مغزشان با گوشی هوشمند و اندام‌های رباتیک کار کنند. طبق ادعای ایلان ماسک، نورالینک همچنین در پی فیصله دادن به بیماری‌های اوتیسم و اسکیزوفرنی است. این شرکت در حال توسعه دستگاه‌های رباتیک جراحی است تا از طریق آن‌ها تراشه‌های خود را در مغز قرار دهد. دستگاه‌های جراحی نورالینک اساسا خواهند توانست سیم‌های بسیار ریزی که قطرشان تقریبا یک‌ چهارم قطر موی انسان است را به هم متصل کنند تا اتصال بین ایمپلنت و مغز ممکن شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار