ایلان ماسک باور دارد ساخت شرکت سرپرست برای تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و بورینگ کمپانی ایده بسیار خوبی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک معتقد است تاسیس یک شرکت ناظر به عنوان سرپرست مجموعه‌های خود ایده بسیار خوب و مناسبی است. او معتقد است شرکت‌های تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و بورینگ کمپانی باید در یک زیرمجموعه مشخص قرار گیرند.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت‌های مذکور به تازگی این ایده را در حساب کاربری توئیتر خود تایید و آن را تمجید کرده است. شایعات همچنین مبنی بر آن هستند که شرکت سرپرست مجموعه‌های دیگر تنها با عنوان X شناخته خواهد شد چرا که ایلان ماسک از سال‌ها پیش وب سایتی را نیز به همین اسم داشته است.

ایلان ماسک به عنوان فردی شناخته می‌شود که به صورت پیوسته ایده‌های بزرگ و کوچک خود را پیاده‌سازی می‌کند. وی همچنین عادت دارد ایده‌های خود را ابتدا در حساب کاربری توئیترش مطرح کند که این امر بارها برای او مشکل‌ساز شده است. با تمام این وجود، ایده ساخت شرکت سرپرست برای تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و بورینگ کمپانی آن چنان دور از ذهن نیست.


بیشتر بخوانید


شباهت اقدامات ایلان ماسک به فعالیت‌های گوگل

شباهت اقدامات ایلان ماسک به فعالیت‌های گوگل

پنج سال پیش، شرکت گوگل با تاسیس آلفابت به تمامی رسانه‌ها اعلام کرد که این مجموعه جدید به عنوان سرپرست آن‌ها فعالیت خواهد کرد و پروژه‌های بسیار بزرگ‌تر را در اختیار خواهد داشت. ایلان ماسک نیز می‌تواند در تاسیس شرکت سرپرست مانند گوگل و آلفابت عمل کند. در این صورت ایلان ماسک باید سهم تمامی سهام‌داران شرکت تسلا را حساب کند و با محاسبه آن‌ها سهم‌های مورد نظر را در شرکت X جای دهد، به طوری که سهامداران دیگر تنها با سهام شرکت X سر و کار داشته باشند.

راه دیگری که برای ایلان ماسک وجود دارد آن است که شرکت تسلا‌ را به یک مجموعه خصوصی تبدیل کند و کل سهام‌های آن را بخرد. وی پیش از این در سال ۲۰۱۸ نیز قصد داشته این فرآیند را صورت دهد اما نهایتا منصرف شده است. ایلان ماسک راه‌های متفاوتی برای تجمیع شرکت‌های خود دارد و هر کدام از آن‌ها نیز منافع خاصی به همراه دارند. با توجه به اقدامات بزرگ ایلان ماسک، انتظار می‌رود این فرآیند نیز رخ دهد و شرکت‌های مذکور ترکیب شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار