در حال حاضر ١٠ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در گیلان علیه کرونا واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن رخ شاد، مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: واکسیناسیون کرونا به افراد بالای ۸۰ سال از سه شنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده و تاکنون١٠ هزار سالمند بالای ۸۰ سال درگیلان علیه  کرونا واکسینه شده اند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا به افراد بالای ۸۰ سال  همچنان در استان ادامه دارد، افزود: گیلان ۵۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال  دارد.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت:سالمندان بالای ۸۰ سال  به هیچ وجه نگران نباشند، چون تا زمانی که واکسیناسیون این گروه سنی به اتمام نرسد، تزریق واکسن گروه دیگری را آغاز نمی‌کنیم.

رخ شاد ، با بیان اینکه در مواردی برای تزریق واکسن کرونا برای گروه سنی یاد شده شاهد ازدحام جمعیت هستیم، افزود: معمولا این ازدحام به دلیل وجود همراهان این سالمندان است که برای جلوگیری از شلوغی و کاهش خطر در محل تزریق واکسن، این افراد باید به تنهایی در غیر این صورت فقط با یک همراه حضور یابند.

او گفت: هم اکنون ۷۱۵ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان‌های گیلان بستری بوده که ١٢١ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان  تصریح کرد: واکسیناسیون کرونا از اواخر بهمن ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور ابتدا با تزریق کادر درمان در بخش مراقبت‌های ویژه در گیلان آغاز شده و به تناوب قرار است همه گروه های هدف علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.