اینتل خواهان ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات برای ساخت کارخانه تراشه سازی در اروپا شد

شرکت Intel از اتحادیه اروپا درخواست ۱۰ میلیارد دلار کمک کرده تا بتواند کارخانه تراشه سازی این شرکت را در اروپا بسازد و با شرکت‌ های آسیایی رقابت کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ مدیر عامل شرکت اینتل اعلام کرد که این شرکت ۸ میلیارد یورو (۹.۷ میلیارد دلار) یارانه عمومی برای ساخت یک کارخانه تراشه سازی در اروپا می‌خواهد، زیرا این منطقه به دلیل کمبود تراشه به دنبال کاهش واردات است. برای اولین بار است که پت گلسینگر، مدیرعامل این شرکت علناً می‌گوید که چه مقدار کمک دولتی می‌خواهد، زیرا اینتل با بستن یک قرارداد چند میلیارد دلاری به دنبال رقابت با سازندگان آسیایی تراشه‌های الکتریکی است.


بیشتر بخوانید


دیدار مدیرعامل اینتل با نماینده اتحادیه اروپا

گلسینگر در مصاحبه‌ای با Politico Europe گفت: "آنچه ما هم از دولت‌های ایالات متحده و هم از دولت‌های اروپا می‌خواهیم این است که به ما کمک کنند تا بتوانیم با شرکت‌های آسیایی رقابت کنیم. "

اینتل خواهان ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات برای ساخت کارخانه تراشه سازی در اروپا

پولیتیکو با استناد به صحبت‌های گلسینگر گفت که وی تقریباً ۸ میلیارد یورو یارانه می‌خواهد. این شرکت پس از انتشار این گزارش صحبت‌های مدیرعامل را انکار کرد و گفت که وی رقم مشخصی را اعلام نکرده، اگرچه وی به صراحت گفته بود که این شرکت برای ساخت و رشد صنعت پویای ساخت تراشه نیاز به سرمایه گذاری رهبران اتحادیه اروپا دارد.

اینتل خواهان ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات برای ساخت کارخانه تراشه سازی در اروپا

گلسینگر، در اولین تور اروپا از زمان رسیدن به مدیرعاملی اینتل، روز جمعه ملاقاتی با تیری برتون، نماینده اتحادیه اروپا، در بروکسل داشت. این دیدار به دنبال اجرای طرحی برای اینتل در راستای سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای تولید تراشه در ایالات متحده انجام شد. علاوه بر این، گلسینگر در حال جستجوی مکانی برای ساخت کارخانه‌ای در اروپا است که به گفته وی، هدف از ساخت این کارخانه دو برابر کردن سهم این منطقه از تولید تراشه جهانی در دهه آینده به ۲۰ درصد است. پیش از دیدار روز جمعه، برتون با تایوان، تولید کننده شماره ۱ تراشه در جهان پیش از سامسونگ و اینتل، مذاکراتی انجام داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار