۹ کشته و زخمی در ۲ تیراندازی در آمریکا

در جریان ۲ حادثه تیراندازی در نیواورلئان آمریکا دست‌کم ۹ کشته و زخمی گزارش شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس آمریکا امروز (یک‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد در ۲  حادثه تیراندازی شب گذشته در نیواورلئان حداقل یک کشته و ۸ مجروح گزارش شده است.

بنابر اعلام پلیس نیواورلئان تیراندازی اول در بخش ۵ شهر و پیش از نیمه شب انجام شده و در آن ۵ مجروح گزارش شده است.

ای‌بی‌سی نیز اعلام کرد تمام مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شدند، اما یکی از آن‌ها جان خود را از دست داده است. ۲ مجروح دیگر نیز در این حادثه گزارش شده است که با خودروی شخصی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

تیراندازی دیگری نیز ساعت ۲ نیمه شب در بخش مرکزی شهر اتفاق افتاد که ۲ مجروح برجای گذاشته است. بنابر اعلام پلیس این ۲ نفر به بیمارستان منتقل شده‌اند. جزئیات بیشتر از حال این ۲ مجروح گزارش نشده است.

اطلاعات و جزئیات دیگری درباره انگیزه وقوع این ۲ حادثه و بازداشت مظنونان آن در اختیار نیست.

این در حالی است که در حادثه دیگری و در جریان تیراندازی در یک کلوپ شبانه در ایالت ویسکانسین آمریکا چندین نفرمورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقام‌های ایالت ویسکانسین آمریکا خبر داد، یک فرد مسلح در باشگاه شبانه «گرین بِی» دست به یک حمله مسلحانه زد که ۲ نفر کشته شدند و یک نفردیگر به‌شدت زخمی شد.

روز گذشته نیز در واشنگتن در خانه‌ای نزدیک ایستگاه مترو واترفرانت تیراندزای شد که به‌دنبال خودداری فردی مسلح از زمین گذاشتن سلاح خود، پلیس به وی شلیک کرد. فرد مسلح که در شرایط وخیمی به‌سر می‌برد، به بیمارستان منتقل شده است.

در حالی که روزانه خبر‌های متعددی درباره تیراندازی در آمریکا و آمار بالای جان باختگان در این حوادث منتشر می‌شود، لابی قدرتمند سلاح در آمریکا اجازه نمی‌دهد که قانونی درخصوص اعمال محدودیت برای در اختیار داشتن سلاح در این کشور تصویب شود.

ماه گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، قوانینی برای محدود کردن حمل اسلحه گرم ارائه داد و تیراندازی‌های مکرر در این کشور را یک آبروریزی برای آمریکا در سطح بین‌المللی خواند. او از کنگره خواست این قانون را تصویب کنند.

آمار نشان می‌دهد ۴۷ هزار آمریکایی طی ۱۵ ماه گذشته براثر تیراندازی در این کشور کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار