عبداللهی گفت: بیش از ۱۰۰ خانوار از عشایر کوچ رو شمال استان کرمان در سال جدید با استفاده از انرژی خورشیدی برق دار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رسول عبداللهی، معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق شمال استان کرمان  با اشاره به اهمیت طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه به منظور کاهش تلفات انرژی گفت: برق رسانی به روستا‌های فاقد شبکه بالای ۱۰ خانوار در شمال استان به اتمام رسیده و با برنامه ریزی انجام شده در سال جدید اصلاح و بهینه سازی ۲۳۰ روستا در شمال استان را با اعتبار بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان و با شعار روستا محور در دستور کار خواهیم داشت.

او کاهش تلفات انرژی الکتریکی، بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه ورفع افت ولتاژ و افزایش رضایت مندی مشترکان، را از جمله اهداف این پروژه دانست و از تبدیل بیش از ۷۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در شهر رفسنجان در سال جدیدبا اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خبرداد.

عبداللهی از برق رسانی به عشایر شمال استان خبرداد و تصریح کرد: با کار‌های مطالعاتی اولیه صورت گرفته بیش از ۱۰۰ خانواراز عشایر کوچ رو شمال استان در سال جدید با استفاده از انرژی خورشیدی برق دار خواهند شد.

او افزود: به این منظور پنل‌های خورشیدی قابل حمل در اختیار عشایر نجیب شمال استان قرارخواهدگرفت که در مواقع نیاز بتوانند از این انرژی پاک استفاده کنند.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: در سال پیش رو ۸ روستای زیر ۵ خانوار و دارای خانه باغ‌های فصلی که در بیشتر سال خالی از سکنه هستند با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد تومان برق دار خواهند شد.

او به طرح حفاظت کلید‌های فشار متوسط و پروژه‌های سیم به کابل اشاره کرد و گفت: با هدف رفع افت ولتاژ، جلوگیری از سرقت سیم‌های شبکه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه این طرح‌ها در اولویت برنامه‌های معاونت مهندسی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار