معاون اقتصادی استاندار همدان گفت:ایجاد خوشه صنعتی پوشاک ویان در دستور کار قرار دارد و برای اجرایی شدن همکاری تمام ذی‌نفعان را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،ظاهر پورمجاهد,معاون اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه پوشاک ویان جزو خوشه‌های صنعتی استان قرار دارد که کار مطالعاتی و امکان‌سنجی در این حوزه انجام و در دستور کار استان قرار گرفته است اظهار کرد: علاوه بر پوشاک ویان ایجاد خوشه چرم همدان، فرش و پوشاک ازندریان نیز در دستور کار قرار دارد که باید طبق اولویت‌بندی این خوشه‌های صنعتی تشکیل و فعال شوند.

ویان روستایی در کبودراهنگ است که اغلب مردم این روستا به خیاطی اشتغال دارند.

او با بیان اینکه خوشه‌های صنعتی سیاستی  برگرفته از کشور هند است که در همه زمینه‌ها موفق نخواهد بود از همین رو باید این مهم با احتیاط و در نظر گرفتن همه جوانب صورت گیرد تصریح کرد: منطقه ویان به عنوان قطب تولید پوشاک مطرح است و استعدادهای خوبی در این روستا فعال هستند.

معاون اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر اینکه در کبودراهنگ در حوزه فرش و پوشاک فضا برای رشد و توسعه فراهم است ادامه داد: روستای ویان مشکلاتی از جمله صدور مجوز و تغییر کاربری کارگاه‌های فعال که اغلب خیاطان نیمی از منزل مسکونی خود را به کارگاه تبدیل کرده‌اند دارند اما گاهی موارد قانونی منجر به عدم انعطاف مدیران می‌شوند.

پور مجاهد یادآور شد: بین سازمان صمت و دیگر دستگاه‌ها برای دریافت مجوز کارگاه‌های صنفی یا صنعتی مغایرت وجود داشت که این موارد از سال ۹۸ بررسی و در قالب کاربرگ‌های مختلف جمع بندی و به هیأت مقررات‌زدایی ارسال شده است.

او با بیان اینکه هیأت مقررات‌زدایی زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل می‌شود بیان کرد: رفع موانع و مغایرت‌های قانونی به یکپارچه شدن قوانین به ویژه برای  تولیدی‌های کارگاهی کمک شایانی می‌کند.

معاون امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه متاسفانه به دلیل شرایط و کمبود منابع در برخی از موارد منابع لازم برای تشکیل خوشه‌های صنعتی تامین نمی‌شود متذکر شد: از طرفی ایجاد خوشه صنعتی همکاری ذی‌نفعان را نیز می‌طلبد به طوری که یکی از ابعاد خوشه صنعتی بعد اجتماعی و فرهنگی است.

پور مجاهد در پایان افزود: اجرای خوشه صنعتی نیازمند همکاری و پشتیبانی است لذا باید با در نظر گرفتن همه جوانب ایجاد شود تا با شکست مواجه نشود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.