مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان از پایان طرح مطالعاتی خوشه‌های صنعتی چرم و فرش این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمدرضا بادامی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با اشاره به اینکه به‌زودی فعالان این دو هنرصنعت اصیل و بومی در قالب خوشه صنعتی ساماندهی، توسعه و مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند،  گفت: مطالعه مدل خوشه‌ای برای توسعه صنعت چرم و فرش پایان گرفت و از این پس وارد مرحله اجرایی شده و طرح مذکور در استان همدان کلید می‌خورد.

او اضافه کرد: پیشینه چرمسازی همدان بر کسی پوشیده و نیست و روزگاری نه چندان دور این منطقه آزمونه (پایلوت) کشور و محصولات چرمی همدان در جهان بی‌نظیر بود که برای احیای آن تلاش می‌کنیم.

بادامی ادامه داد: شهرستان همدان در حال حاضر با یک هزار کارگاه کوچک و بزرگ تولیدات چرمی به عنوان خاستگاه اصلی این هنرصنعت شناخته و خوشه صنعتی با کمک فعالان این شهر راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان به پیشینه قالی بافی در این استان اشاره کرد و افزود: مناطق کبودرآهنگ، اسدآباد، ملایر و همدان چهار شهر فعال در زمینه فرش دستباف هستند که به جز یکصد کارگاه همگی به صورت خانگی دار قالی به پا کرده‌اند.

به گفته وی، ظرفیت و قابلیت استان همدان در زمینه این ۲ رشته هنری سنجش و از نظر شاخص‌های اشتغال، تولید، فروش و صادرات مورد بررسی و پژوهش قرار گرفتند تا بهترین مدل برای توسعه این صنعت‌ها شناسایی شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.